aansluiten HC3-SX

Hallo,
Ik wil de HC3-SX gebruiken op mijn nieuwe Vario benzinetrainer maar ben niet zeker van de aansluitingen. Tweede probleem is dat ik mijn MX22 onlangs heb omgebouwd naar 2.4GHz via de HFM12-MW 2,4 GHz RASST module.
In bijlage heb ik een schematische voorstelling van het geheel gemaakt, kan mij iemand hiermee verder helpen ?

P.S. In eerste instantie wil ik de heli vliegen met de paddels en later pas ombouwen naar 4-blads. Dit zou moeten kunnen volgens de beschrijving van helicommand.

Ik hoor het graag.

P.P.S. Ik krijg geen PDF bijgevoegd !!!! iemand enig idee ?

Laatst bewerkt:
Hoi Corsairk,
PDF kan inderdaad niet rechtstreeks gekoppeld worden aan je post.
Je kan wel proberen om hem bij een file server te uploaden en dan hier te linken.
Je kan ook proberen om er een jpg van te maken en dan te uploaden naar je fotoalbum.

Ik heb helaas geen ervaring met de HC3-SX

Een HC3-SX op een benzinetrainer?
Is dat niet wat ERG overdreven?

Op een schaalheli met meerblad.... OK, kan ik me voorstellen.
Maar op een BT... er is weinig wat rotorbladen heeft en makkelijker vliegt als een BT....

Groet, Bert

@ Brutus,

De benzinetrainer is slechts een tussenstap. Ik ga de Bell430 bouwen en gebruik de mekaniek van de trainer hiervoor. Door dadelijk voor de HC3 te gaan spaar ik de aankoop van een gyro uit :). 't Is de bedoeling de trainer te gaan vliegen met de 4-bladsconfiguratie die ik voor de Bell ga gebruiken. Ik wel zelfs sporadisch gewicht gaan toevoegen zodat ik met de trainer het vlieggevoel van de Bell kan gaan nabootsen !!!. Lijkt me op zich geen slecht idee !!!

@EricW,

Ga proberen een JPG te maken, bedankt voor de info.

Intussen ben ik reeds enkele avonden bezig geweest met de programmatie en ik begin licht tussen de bomen te zien. Komt allemaal wel goed denk ik.

Laatst bewerkt:
@ Corsairk

Dat is een prima idee Ron , ervaring opdoen met de HC3 SX en met de vierbladskop op een trainer is prima bedacht , dan kan je alles omzetten op de Bell in de toekomst , en dan weet je waar je aan toe bent ... prachtig idee ...
en dan kan ik ook zien hoe dat vliegt met de ROBBE HC3 SX , is ook mooi meegenomen ..
3 vliegen in een klap ...

Grtz

Ron

@ Brutus,

De benzinetrainer is slechts een tussenstap. Ik ga de Bell430 bouwen en gebruik de mekaniek van de trainer hiervoor. Door dadelijk voor de HC3 te gaan spaar ik de aankoop van een gyro uit :). 't Is de bedoeling de trainer te gaan vliegen met de 4-bladsconfiguratie die ik voor de Bell ga gebruiken. Ik wel zelfs sporadisch gewicht gaan toevoegen zodat ik met de trainer het vlieggevoel van de Bell kan gaan nabootsen !!!. Lijkt me op zich geen slecht idee !!!

Tsja, het is een optie. Gewicht toevoegen heeft echter niet heel veel zin, want die HC3 schakelt nu net (onder andere) de invloed van gewicht en G-krachten op het gedrag van de hoofdrotor uit.
Het enige wat je dus bereikt met extra ballast, is dat de reactie op pitch ongeveer overeen gaat komen met je Bell 430.

Puur vanuit de theorie geredeneerd: Als je met een "lichte" trainer begint, en je kunt enigszins vliegen, is dat een prima manier om zonder die HC3 te leren vliegen. Zou je nog best wel eens mee kunnen vallen ook.
Als je met HC3 gaat vliegen, heeft het toevoegen van gewicht eigenlijk weinig zin.

Het kan echter ook totaal geen kwaad om met HC3 op je trainer te gaan vliegen, dat dan weer wel....

Groet, Bert

Back