aansluiten ontvanger en regelaar XC/CC-01

Hallo,

Ik heb een CC-01 Touareg met de standaard TEU-101BK regelaar.
Die wil ik aansluiten op een Futaba FP-R118F ontvanger.
Aan de regelaar zit een rood stekkertje met een tweeaderig snoertje voor de voeding voor de ontvanger.
Dit stekkertje past echter niet in de ontvanger B(attery) - opening waar normaal de ontvangeracccu op wordt aangesloten, het stekkertje is te dik.
Hoe moet ik dit aansluiten, betekend dit dat ik alsnog een aparte ontvangeraccu moet installeren of kan ik het stekkertje vervangen voor een ander passend exemplaar?

(De ontvanger heeft wel een BEC functie want ik heb er in het verleden ook een Rocraft100 regelaar op gehad met de ontvangerspanning via de regelaar.)

Bovenstaande is niet helemaal waar, de rocraft100 had een FET/BEC functie, het is mogelijk dat de ontvanger die niet heeft dus.

Wie weet raad?

Laatst bewerkt:
Gewoon een verloop stekkertje van bec naar futaba .
Meestal zit hier een schakelaar tussen dus eigenlijk een ontvangeraccu schakelaar. Met aan de ene kant het kleine orange stekkertje dan de schakelaar en de futaba stekker voor in de ontvanger.
En dan is je probleem opgelost.
De tamiya regelaar werkt anders niet.
Wat ik altijd is goed kijken wat plus en min is en dan een beetje hard duwen :mrgreen:zodat de ruimte bij het stekkertje groter word.
En dan door duwen en voila contact.
Succes Groetjes,
Alex

Wat ik had begrepen is dat het rode stekkertje 1:1 van de accu af komt en voor de voeding van een echte BEC ontvanger zorgt. De BEC in jouw ontvanger is alleen voor de ontvanger zelf en niet voor de servo's. Je zult dus op de rode stekker een losse BEC moeten plaatsen om dan de ontvanger te kunnen voeden met ook zekerheid dat je servo heel blijft.

Wat ik had begrepen is dat het rode stekkertje 1:1 van de accu af komt en voor de voeding van een echte BEC ontvanger zorgt. De BEC in jouw ontvanger is alleen voor de ontvanger zelf en niet voor de servo's. Je zult dus op de rode stekker een losse BEC moeten plaatsen om dan de ontvanger te kunnen voeden met ook zekerheid dat je servo heel blijft.

Oke, een losse bec ertussen dus, en ik kan dus ook tijdelijk even een losse ontvangeraccu op de ontvanger aansluiten neem ik aan.

Bedankt voor de info :-D

Back