Aansluiten ontvanger trex 500 3G

Hoi mensen

Ik heb gister de trauma heli gekocht van het te koop gedeelte,alleen lukt het mij niet om hem goed werken te krijgen met de ontvanger.

De heli heeft diverse kabels uit de 3G komen ook met benamingen

Stoom+throttle lijkt me in de throttle te moeten
Aileron in aileron
Elevator in elevator
Rudder in rudder
Pitch die weet ik niet waar die in moet
Sen ook daarvan weet ik niet waar die in moet.

Het komt op een spektrum ar 6210 of een ar 7000

Is er iemand die het zomert hoe ze moeten anders dan ga ik effe zoeken naar iemand op de club die het weet.

Groetjes

HD

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt er 2 over...

1 is de staart, 2e is de tweede aileron servo...

Doe een beetje testen, en je bent er.

Ik heb inmiddels alles geprobeerd.
Maar het lukt me niet.
Ik weet ook niet hoe ik het hier moet benoemen.
Ik ben uiteraard nog steeds lerende.
Maar het lijkt wel of er een stekker verkeerd zit of instellingen in de zender.

Nee nee hij reageerd goed op de servos en hij draait ook, maar het lijkt alsof als de swashplate omhoog gaat er 1 servo alles omgedraaid doet.

Nee,, voor de 3g moet de swash gewoon op hr3 staan

Beste martijn, wat gaat er nou werkelijk mis?

Je had de staartservo er nog niet in geprikt, die kan niet zo moeilijk zijn om te localiseren...
Er blijft er dan 1 over, dan zit alles erin

Als dan een functie verkeerdom werkt, moet je dit, net als bij iedere heli, ff omdraaien in de zender, meestal in het swash menu

En zo verder

Dus, wat is nu het punt?

nu heb ik dus alle kabels los ook die van de servos naar de 3g unit.
ik weet dus niet meer welke kabel waar moet in de unit. ridder lijk me logisch maar waar laat ik de andere 3.(de linker servo,de rechter ,en de achter servo gezien van achter.)
daarna lukt het denk ik wel de namen staan op de stekker van de 3g naar de ontvanger

behalve pitch en sen.

Martijn, je mist nogal het punt hier.
Ook in de 3g handleiding saat waar wat moet.

Eerst, dit is stap nr 1, kabels van de 3g in de ontvanger.
Dan geld de normale kanaalindeling
Dus
1 aileron/pitch (maakt niet uit)
2 elevator
3 throttle (motor regelaar)
4 Gyro, servokanaal
5 gyro, sens/ gain kanaal (valt nu het kwartje waar sens voor staat..)
6 aileron/pitch

Daarna doe je de draden van de servo's in de 3g.
Dus, de aileron en pitch zijn de 2 servo's die naast elkaar aan de swash staan.
Elevator is de "ene" aan de swash. Dit is ook de enigste die niet meedoet als je een aileron commando geeft, dus rechterstik links rechts beweegt

En dan heb je nog 1 plaats in de 3g, de staartservo.

En lees je handleiding, dit staat erin nl...

hoi student

aangezien ik de heli van iemand op het forum heb gekocht heb ik er geen papieren bij.

ik ga weer eens een rommelen.

ik snap er niks meer van en ben nu in alle staten haha.
denk dat ik maar hulp ga zoeken of zo want dit schiet niet op.
heel raar en ik kan het niet goed uitleggen wat hij niet goed doet omdat ik er te weinig ervaring en verstand van heb kwa de aansluitingen.

Edit:het werkt nu maar,stel ik zet aileron op reverse dan reageerd mijn elevator ook mee.
Ik ga hem nu op toeren laten komen en kijken wat hij doet.

Ook ga ik zoeken naar een andere stabilisator. Een v stabi net als bij mijn 700

Laatst bewerkt:
Ik snap er steeds minder van.
Ik ga gewoon een v stabi halen en dan dezelfde instellingen als mijn trex 700 en dan kan ik ook de stekkers hetzelfde zetten en naapen
(ik heb hier zon hekel aan ben dan in staat om da ding in de kliko te gooien bah bah)

Edit:Sander de 700 was al ingesteld en aangesloten toen ik hem kocht vandaar.

edit2:inmiddels rogier gemaild met de vraag of hij een v stabi of iets anders heeft liggen en mij kan helpen met de instellingen.
ik zet hem nu even op de kast totdat ik terecht kan want hier word ik niet goed van.
En anders verkoop ik hem gewoon er is niks mis mee hij heeft nog gevlogen alleen sinds de futaba ontvanger eruit ging en mijn spektrum erin lukt het niet met de instellingen

Laatst bewerkt:
het is een heel eind gelukt maar nog niet helemaal.ik ga opzoek naar iemand die me erbij kan helpen.
hij gaat zeker niet weg.
stak hem net in de romp en het is toch wel prachtig.

Mocht er iemand zijn die mij wil helpen met het afstellen en de instellingen hoor ik het graag. Kan bij mij thuis kan elders etc

Laatst bewerkt:
Inmiddels bij Rogier geweest en een minivbar gekocht die ik er vanavond in ga zetten en dan van de week terug naar Rogier om hem in te stellen.

Martijn, een vstab is 100x ingewikkelder om GOED in te stellen...

En als de 3g je al niet lukt, begin dan aub niet aan de vstab om dit zelf te doen
Kom ff bij me langs, volgens mij zit je gewoon verkeerd te reversen, of heb je stekkers verkeerdom zitten.

Het is veel minder ingewikkeld dan je denkt, echt

Trouwens, alleen al het idee een heli op te toeren als je weet dat de estab niet goed werkt is een doodzonde in deze tak van sport
Als dat ding niet werkt, boort de heli zich meteen de grond in

Kijk ff wat je doet, maar zorg dat je weet wat je doet...
Dit is geen autotje waarmee je wat kunt rommelen
Nogmaals, kom ff langs, als je een keer zin hebt om wat te rijden

Ik heb een v stabi gekocht omdat ik veel hoor over de 3G vandaar.(en mijn t rex 700 heeft ook een vstabi.)
Inderdaad kwa instellen weet ik niets maar rogier(rigidheli) die gaat hem instellen. Ik ben daarbij en hoop er wat van te leren.

Ps en ik toer helemaal niks op zonder dat ik er niet van overtuigd ben dat het 100% goed is ingesteld.

Wijs...

Een 3g/3gx/microbeast zijn nog de makkelijkste om in te stellen, kabels erin, menu doorlopen en knallen
Een vstab moet doorgaans met de laptop, op het veld gefinetuned worden, daar waar de anderen toch eerder redelijk vliegen zonder fine tunen

En vraag de beste man het hemd van het lijf
Daar leer je het meeste van :mrgreen:

Back