Aansluiten ontvanger trex 500 3G

hoihoi

ik heb de v stabi erin en heb hem helemaal ingesteld en eigenlijk als je goed leest en goed zoekt op internet word het stap voor stap uitgelegd.
alleen een ding snap ik niet.
als ik de rudder stick loslaat dan blijven de staartbladen in dezelfde stand staan en gaan niet naar de middenpositie.
zie ik iets over het hoofd doe ik iets fout.
de staartservo is een ds520 en de servo die ik aangevinkt heb in de v-stabi is 9254/9257/savox

Laatst bewerkt:
He martijn,
Dat is dus zo'n basisdingetje, dit wordt ook in het algemene sticky uitgelegd..

Je hebt de staart nu gewoon in heading hold staan, dan is dat normaal.
In normal mode zal de servo zich wel weer centreren als je de stick loslaat

Waarom? je vliegt ook al met FBL systeem.... geen enkele reden om dan wél met de staart in normal mode te gaan vliegen, lijkt mij....

Groet, Bert

Kan niet, echt onmogelijk.

Je gooit weer vanalles door elkaar, heb k zo het idee...
Lees dit ff door, dan gaan er vanzelf wat lichtjes branden http://www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372

Een estab heeft geen hh of normal.
De staart wel, de andere 2 gyro's niet helemaal. Iig, die kun je dus niet zomaar ff op hh zette, de staartgyro wel.

En de staart verzet je door de gain in de zender aan te passen, maar dit acht ik op dit moment, met je huidige stand van kennis (niet lullig bedoelt, gewoon tipje) echt niet handig

Ga nou eerst eens kijken waar je mee bezig bent, voorlopig weet je dit niet eens.
Dan pas kun je gaan denken aan wijzigingen maken in iets wat een gevorderde voor je ingestelt heeft..

Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt je hebt gelijk.
Ik hem mijn 700 ernaast gezet en die komt ook niet terug. Had niet goed opgelet.

De enige tegenvaller vandaag ik dat mijn regelaar van mijn700 niet meer werkt.heb hem vorige week na het vliegen weg gezet en nu doet hij niks meer.

Kan niet.

Is electronica. Dat werkt, of werkt niet. Als het niet werkt, is er doorgaans eerst een partij rook ontsnapt.

Dus, check je zender op knoppen die verkeerd staan

Check wt je zelf misschien per ongelukk verandert hebt tijdens je speurtocht voor die andere heli

Een regelaar doet doorgaans niet snel helemaal niets, doorgaans geeft hij op zn minst een teken van leven.
Doet hij dat niet, krijgt hij waarschijnlijk geen stroom.
Check dan de accustekkers, of deze wel helemaal koosjer vast zitten.

Ik heb bij een leerling van me wel s een accupakket gehad, waarvan 1 pool tijdens lift of meteen loskwam, niet goed gesldeert..
Alles was wel heel beneden gekomen gelukkig, maar toch

Zeker met de heli op de grond getest.
Dan komt de servo niet terug, omdat de input van de gyro niet kan corrigeren.
Als ie in de lucht is kan ie dat wel en stuurt ie normaal.
Je kan op deze manier, als je er geen verstand van hebt, gaan testen.
Je moet dan op de hoogte zijn van de gyro zijn werking.

Lezen is het verkrijgen van informatie!!!!...i.d.g.

Mvg. Richard

student

er is geen rook uitgekomen helemaal niets.
de stekkers kan het niet zijn aangezien de polen van de accu's gelijk op de regelaar zitten.
naar de speurtocht voor de andere heli heb ik niets los getrokken.
ben er best wel ziek van dat de 700 nu niks doet. tenminste de regelaar niets.

oggpiv.png

als je in het midden van de foto kijkt zie je dat er een pootje doorgebrand is, geen idee hoe het kan.
het is een robbe 9100 12

dus ik moet op zoek naar een vervanger.
wat is een goede betaalbare regelaar.
eentje die ik zelfs in kan stellen.

heb zitten kijken naar een castle creations ice hv2.
op hun website geven ze zelfs de instellingen voor een t rex 700.
welk amperage zal ik nodig hebben, nu zat er een 100 in.

zal ik er een apart topic over moeten aanmaken omdat dit wel heel erg off topic is.

Laatst bewerkt:
Het is jouw topic, jij bepaalt hier wat offtopic is :mrgreen:

Alsde gasten in je topic de andere kant op gaan is het offtopic, als de topicstarter een andere kant op gaat (binnen grenzen) is het zijn eigen vraag, dus ontopic

Raar dat dit gebeurt is na de laatste vlucht...
Eigenlijk heb je hier oneindig veel geluk dat hij het op de grond opgeeft
Doet hij dat in de lucht, moet je autoroteren, maar dan moet je 2 dingen hebben:
- een losse stroomvoorziening voor de ontvanger en servo's
- de kennis en kunde om hem te landen zonder motorvermogen

Daar heb ik zeker geluk mee gehad. Autorotatie moet ik nog leren net zoals mooi vliegen maar tijd en veel vliegen. Komt goed.
Er zit nu een castle creations ice hv2 120 op

Back