Aansluiten speed controller op brushless motor

Beste leden,

Een waarschijnlijk zeer simpele vraag waar we, ondanks het waarschijnlijk Googlen op verkeerde zoektermen, het antwoord niet op kunnen vinden.

We hebben hier een Hype brushless motor en Hype speed controller liggen. Gezien dit onze eerste brushless motor is, blijft het volgende onduidelijk:

De motor en speed controller hebben beiden 3 aansluitingen. Op de speed controller zijn deze gemarkeerd met A, B en C. Op de motor is echter niks aangegeven (ook niet in de handleiding, of beter gezegd het gebrek hieraan). Hoe komen we erachter welke kabel aan welke aangesloten moet worden, of is het vrije keuze?

Hartelijk dank.

De 3 draden van motor en de 3 van de regelaar (maakt niet uit welke waarop) 1 op 1 aansluiten, draairichting testen (kan gewoon zonder prop oid)
Draairichting verkeerd 2 willekeurige draden wisselen.

Beste mensen. Ten eerste allemaal een gelukkig 2024.
Ook ik had en HEB NOG STEEDS probleem met de electrische motor van mijn in aanbouw zijnde vliegtuig.
Even voor de beeldvorming.
Mijn zender is de Fs-i6 en de ontvanger de 6 kanaal Fs-i6A. De zender en ontvanger zijn op elkaar afgestemd.
Omdat ik het prettiger vind om de hoogte en richting met 1 ( één) "stuur-knuppeltje" te bedienen heb ik voor die "mode' gekozen waar kanaal 2 en 4 op zitten. Dit is het rechter knuppeltje. De electrische motor zou dan op het andere ( linker) knuppeltje ( kanaal 3 ) moeten zitten. Dus...sluit ik het 3 aderige kabeltje van de regelaar ( geel,( of wit) , rood, zwart ) op het 3e kanaal van de ontvanger aan. Accu kabels op de aansluiting van de regelaar. Meteen begint de ontvanger te piepen en te "flashen".( Aan uit an uit...) Zender en ontvanger in bedrijf gezet. Rechter knuppeltje ( hoogte en richting roer) werkt goed. Maar met geen mogelijkheid enig leven in de motor te krijgen met het linker knuppeltje...
Mijn vraag...wat heb ik fout gedaan?
Heel graag reacties.

Sorry, ik maakte een fout in mijn uitleg over het drie-aderige kabeltje komend vanaf de regelaar en aangesloten op de ontvanger. Omdat de ontvanger van stroom voorzien moet worden heb ik dit genoemde kabeltje op aansluiting 6 geplaatst. Dus niet op nr. 3 zoals eerder gesuggereerd. Ze

Je moet het kabeltje van de regelaar op kanaal 3 zetten. Ook dan wordt de ontvanger van stroom voorzien. Het maakt niet uit op welk kanaal de voeding zit.

groet,
Maarten

Ik ga er van uit dat je ook een zender met Mode2 gekocht hebt. Als je alleen de Mode in het menu wijzigt gaat het fout.
Check dat kanaal 3 "Normal" is en niet "Reversed". Zet nu de gasknuppel in de onderste stand voordat je de regelaar aansluit. Bij het aansluiten van de regelaar zul je nu een kort signaal horen om aan te geven dat de regelaar ontgrendeld is, en als je dan de knuppel naar boven beweegt moet de motor gaan draaien.

Als je een piepconcert hoort betekent dat dat je in de programmeer modus zit, en dus dat kanaal 3 Reversed is. Zorg ervoor dat je dan de knuppel NIET naar het andere eindpunt beweegt, want dan ben je de regelaar aan het herprogrammeren.

Heb je dat wel gedaan, zoek dan de handleiding van de regelaar op en kijk hoe je e.e.a. kan herstellen.

Back