Aansluiten winch op TRX4 Defender

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Camel-Trophy, 1 jan 2021.

  1. Camel-Trophy

    Camel-Trophy

    Lid geworden:
    1 jan 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Stevensweert
    Voor mijn Defender heb ik een lier gekregen met daarbij een losse afstandsbediening. Ik heb de Defender al fors qua accessoires uitgebreid maar kom nu op het enge punt om iets elektrisch aan te gaan sluiten.

    Welnu, het gaat dus om deze:[​IMG]
    [​IMG]

    De grote vraag is nu of iemand kan uitleggen hoe deze aangesloten moet worden. Het zal mijn eerste electrische onderdeel worden dus ben erg onbekend op dit gebied. Een verwijzing naar een ander topic is ook prima wellicht. Ik gebruik overigens een 5000mAh NiMH.
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Zat er geen handleiding bij?
    Ik vermoed dat de Tamiya stekker voor de spanning is, de kleine witte is voor naar de lier en de rode BEC stekker voor naar de ESC of ook spanning.
    Ik zou eerst proberen uw NiMh accu aan de Tamiya stekker te doen, de witte aan de lier en kijken of hij het doet.
    Het kan zijn dat de rode BEC stekker een optionele spanning is of voor een derde kanaal op de zender.
    Of het is gewoon een andere connector voor een andere lier.

    EDIT : Hier kunt u zien hoe hij word aangesloten, het lijkt er inderdaad op dat de BEC connector ook voor een lier is:

     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2021
  3. Camel-Trophy

    Camel-Trophy

    Lid geworden:
    1 jan 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Stevensweert
    Nope. Helaas geen handleiding. Daarom ook mijn grote angst eea op te blazen. Stel uw voorstel werkt, wat zou dan de volgende stap zijn in uw ogwn?
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik heb mijn post aangepast met een filmpje, daar kunt u het eea zien.
    Als het werkt zou ik hem inbouwen en rijden :)
    Ik denk dat het het makkelijkst is om een y kabel te kopen zodat u de lier controller en de ESC gewoon met een accu van spanning kan voorzien.
     
  5. Camel-Trophy

    Camel-Trophy

    Lid geworden:
    1 jan 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Stevensweert
    Materiaal is aanwezig alleen de moed nog niet ‍♂️...
    Ik ga het filmpje zeker eens bestuderen. Het kan nog zijn dat ik in een aparte thread terugkom met een vraag over het aansluiten van de uitgebreide verlichtingsset. Dat is een ander level dan de lier. Daarom simpel beginnen dacht ik.... thx alvast
     
  6. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Tamiya stekker is voor de accu.

    De bec en jst connector doen beide hetzelfde. Alleen 2 verschillende stekkers voor mensen die niet kunnen solderen naar de lier. Plug and play.
     
  7. Camel-Trophy

    Camel-Trophy

    Lid geworden:
    1 jan 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Stevensweert
    Bedankt mannen. De lier werkt als een tiere-lier :beer:
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Kijk, top!
    En nu vast komen te zitten :)
     
  9. Camel-Trophy

    Camel-Trophy

    Lid geworden:
    1 jan 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Stevensweert
    Mwoah.... als niemand kijkt kan ik desnoods wel een handje helpen Ruud.
    Aangemoedigd door dit kleine succes heb ik meteen eens al mijn extra verlichting getest. Gôh.... die deden het ook.
    Maar zoals altijd komen er dan meteen weer mijn volgende vragen. Ik ga eerst zelf op zoek naar eventuele antwoorden, maar hou de nieuwe topics maar alvast in de gaten.....
    Je bent nog niet van me af.
     
    ruudxd vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina