Euh... vincent. Die heli in het voorbeeld was een Henseleit, kost vliegklaar nieuw 2000 euro. Goed spul is het halve werk, je zegt het eigenlijk zelf al. En nu praat ik over de rc vliegerij ( wat over het algemeen toch een stuk kwetsbaarder is voor schade dan een boot) daar vliegt men al decennia lang met ontvangeraccu's. Hoor je in het algemeen ook niks over.
Dan zijn er nog zaken als een battery switch om maar een zijstraat te noemen. Of nog makkelijker... een voltspy led indicator. Even met alle sticks roeren en als de rij ledjes terugvalt richting het rode weet je dat je accu of te leeg is of dat er mogelijk iets mis is met een cel.
De wereld stopt niet bij een BEC. Ik geef enkel wat andere opties. Wat de TS daar mee doet zijn mijn zaken niet. Dat bepaalt hij zelf. Ik neem enkel de moeite om wat opties neer te zetten.
Een lipo met stepdown kan ook prima als ontvangeraccu. Koop voor 4 tientjes een lader bij HK ( Heb er zelf ook een en gebruik em vaker dan de Hyperion lader) en je kan alles prima monitoren... de lader slaat zelfs alarm als een van de cellen achter blijft in het proces ( je weet wel cellen balanceren enzo )
En al zou er eens iets kapot gaan... zoals bijv de regelaar. All part of the game. Die boot blijft wel drijven. Waait vanzelf wel weer terug als er wind staat.
Maar inderdaad ieder zn ding. Schijnbaar is aandragen van andere mogelijkheden buiten het bekende voor sommigen not done en ik bemoei me er verder ook niet meer mee.

En daarbij Vincent, in tegenstelling tot wat jij zegt heb ik nooit beweerd dat het beter zou zijn. Enkel een andere optie...
@ TS: Welke optie je ook kiest, het zal ongetwijfeld werken en wens je dan ook veel plezier met het bouwen en varen!