aansuiting ar 8000 lukt niet

hoi mensen

ik heb een t-rex700
nu wil ik mijn ontvanger omwisselen met een ar-8000 in combinatie met een tm1000

ik heb alles precies omgezet zoals de oude ontvanger zat behalve de accu batterij die zit nu op bind/dat(op de oude zat een aparte aansluiting voor de accu),maar hij doet niets de servos maken wel geluid maar meer ook niet.
hij reageert nergens op.

weet iemand raad?

mvg martijn

Heb je de bind plug verwijderd na het binden en alles opnieuw opgestart?

En de tm1000 op de juiste manier gebind? Dit kan ook de reden zijn waarom hij het niet doet.

Heb je de bind plug verwijderd na het binden en alles opnieuw opgestart?

En de tm1000 op de juiste manier gebind? Dit kan ook de reden zijn waarom hij het niet doet.

Had hem eerst geprobeerd zonder de tm aangesloten,zou moeten werken toch.
O ja bind plug er natuurlijk uit.

de ar1000 moet ook gebondne worden.. dan band je dus de ontvanger en de ar1000 module... Hij moet het als geheel zien...

ja je sluit het geheel als set aan, de telemetrtie module, op de data poort van een geschikte ontvanger..(al dan nie tmet satelieten) Dat setje bind je dus vervolgens aan je zender, en dan pas heb je telemetrie..

ja je sluit het geheel als set aan, de telemetrtie module, op de data poort van een geschikte ontvanger..(al dan nie tmet satelieten) Dat setje bind je dus vervolgens aan je zender, en dan pas heb je telemetrie..

Klopt ik snap dat ik dan pas de telemetrie heb maar ik kan de ontvanger met satelliet toch ook gebruiken zonder de telemetrie.

Dat ging namelijk ook niet hoorde alleen de servos brommen maar reageerde niet.

klopt, moet lukken...
Welke ontvanger heb je en wil je gebruiken ??, staat de zender wel op dsm, als je een dsm only ontvnager hebt ?
Let ook evne op dat je de servo speed instelling goed hebt, wbt milliseconden...

Klopt ik snap dat ik dan pas de telemetrie heb maar ik kan de ontvanger met satelliet toch ook gebruiken zonder de telemetrie.

Dat ging namelijk ook niet hoorde alleen de servos brommen maar reageerde niet.

Dat kan zeker. Kwestie van de telemtrie niet aansluiten op de ontvanger.

Alleen niet vergeten de bind plug te verwijderen na het binden. :P

Wat emile zegt zou idd wel eens kunnen, de ontvanger die je er nu op hebt zitten werkt gewoon maar die AR8000 is een high speed ontvanger, mss dat we idd de zender eens moeten instellen.

Het binden gaat verder goed, daar zijn geen problemen mee, de servo's beginnen allemaal te piepen alleen reageren alleen niet op stick input.

Kan het ook aan de V-stabi of iets liggen ?

Inmiddels werkt het super.

Nu ben ik bezig met de telemetrie.
De temperatuur en het voltage werkt.

Alleen ik heb een rpm sensor(brushless) maar hoe moet ik die aansluiten.
Er komen twee rode draden vanaf. En die moeten op de motor uiteraard maar die heeft 3 draden.

Dus waar moeten ze op?

En weet iemand hoe ik mijn toerental kan berekenen zodat ik die kan in stellen in de zender.(gear ratio)

Groetjes

Gear ratio is je 2 tandwielen tandjes tellen en door elkaar delen..

Dat is niet hetzelfde als toerental

De manual geeft dit keurig aan hoor...

En je verhouding is gewoon de je hoofdtandwiel delen door je pinion. (het aantal tanden)
Dan weet je hoeveel keer de motor moet rond draaien, voor 1 keer hoofdtandwiel...

dus als ik het goed begrijp de opinion 12 tands en het hoofdtandwiel 115.

115:12=9,58

dus ratio is 9.58 dat moet ik invullen

5418f065-2c85-7aa2.jpg

Back