aantal kanalen

Hey,

Hoeveel kanalen zou je moeten hebben voor een eenvoudige (op benzine werkende) heli ???

Welke zender zouden jullie mij kunnen aanraden ???

Gr,

Gunskes

minimaal 5 functies:
rol
nik
staartrotor draaien om de verticale as)
collectieve bladverstelling
motor
evt. 6e functie voor gevoeligheid gyro

elke zender met een heliprogramma voldoet.
aanraders,

de fx18 of een 2e hands fieldforce 8.
dan kan je voor redelijk geld mee instappen.
2e hands zenders alleen van bekenden ofzo kopen, dat de history bekend is.

Ik zou er voor zorgen dat je ten minste een 5-punts curve hebt voor gas en pitch. De fx-18 heeft dat niet! Die heeft maar een 3-punts "curve".

De FC-18 heeft weer wel een 5-punts curve.

Ik raad je wel aan om eerst naar een club te gaan waar veelvuldig met helies wordt gevlogen, en daar info in te winnen. Het is altijd handig om met spullen te gaan vliegen die bekend zijn bij de mensen die je moeten gaan helpen.

Op mijn website staat veel informatie over wat je moet hebben als je met deze hobby begint, en hoe je veilig en snel kunt leren vliegen etc.
Kijk maar eens op: http://home.tiscali.nl/john.vugts/

In principe is uitslag van een functie gewoon linear en zijn alleen de uitersten waarden in stelbaar. De functie pitch/gas moet gemixt worden. Om dit goed te doen moeten de uitslagen op diverse punten ingesteld kunnen worden (zo ontstaat een curve). Het aantal in te stellen punten is dus van belang voor het goed af kunnen stellen van de helikopter.
Een 5-punts curve kan dat dus op 5 punten, etc.

in die curve regel je de mix tussen gasknuppelstand/gasservo output/bladhoek.
hoe meer punten, hoe meer precies je je heli af kan stellen.
3 punten is vliegbaar, 5 is gewenst, en 30 is voor de cracks :wink:
meeste zenders hebben er 5, de reden dat ik de fx18 opperde met 3 punten is uit kosten oogpunt.
omdat je al vraagt naar een zender voor een "eenvoudige (op benzine werkende) heli " zal het wel zo weinig mogelijk mogen kosten allemaal.

Maar de bedoeling zou zijn om met vliegtuigjes te beginnen en later misschien over te stappen op helis

Dan nog, van den eerste keer iets deftig kopen, anders gade u dat ferm beklagen als ge dan met heli's begint.
Ik heb 4 jaar terug een FF8 gekocht, leek op dat moment totaal overbodig want vloog enkel met wat simpele vliegtuigen;
maar nu ik een heli heb ben ik wel content dat ik voor een FF8 ben gegaan, er zitten dan niet zoveel snufkes op, maar toch meer dan genoeg om heli te vliegen, anders was het een andere zender kopen...

hoezo niet zoveel snufkes op de FF8?
daar zit alles op wat je je maar kan bedenken op zendergebied, een prima zender.
ik heb zelf 2 FF9's, die zijn alleen uiterlijk opgewaardeerd, en een groter scherm, de functies zijn nagenoeg hetzelfde.

allebei dijken van zenders, welke ik eenieder ook kan aanbevelen.

Back