Aantal omwentelingen zeilservo hoe aan te passen

Op dit moment heb ik een Zeilwinch Hitec 725BB die bij een volle uitslag van mijn zender Futaba 2ER (stick van volledig beneden naar volledig naar boven) 4 turns maakt oftewel 48 cm lijn die hij binnenhaalt.
Ik heb maar ruimte op mijn boot voor ongeveer 34 cm.

Nu kan ik een kleinere trommel nemen die een kleinere diameter heeft dus minder lijn binnenhaalt.
Dit wordt afgeraden door Hitec: kost batterijen en KAN de servo beschadigen.

Ik kan ook een andere winch kopen waar ik het aantal turns kan instellen maar is een kostbare optie.

:?: Vraag: zijn er personen die toch een kleinere trommel hebben genomen en kan ik nog iets instellen op deze eenvoudige 2 kanaals zender of is het raadzaam naar een andere zender om te kijken waarin ik het e.e.a. kan instellen.

Pendelaar

@Corien

Wederom bedankt voor jouw snelle reactie. Ik begrijp wat de bedoeling is maar....
Je hebt het over 50 procent en 100 procent.
Zoals gezegd moet ik van 48 naar 34 cm oftwel 66 procent.
Heb ik nou alleen de keuze tussen of 50 of 100 procent of begrijp ik nu iets niet.

En verder zoek ik dan nog iemand die het in elkaar gaat solderen, ik heb geen verstand van electronica en ben nog niet aangesloten bij een club.
Zitter er niet veel hier in de omgeving of ze doen alleen maar aan vliegen en ik zit in het watergebeuren (zeilbootjes)

Pendelaar

Er zit een draaiknop op, waarmee je de uitslag tussen 50 en 100% kunt instellen. Elk percentage daartussen is dus mogelijk.

sluit de losgenomen draad aan op de loper van de extra 5k potmeter

Vraag: wat is de loper ? (middelste aansluiting van de potmeter?)

Pendelaar

Je moet inderdaad iemand gaan zoeken, die het voor je in elkaar soldeert!!! De loper is inderdaad de middenaansluiting van de potmeter.

Corien,
Bedankt en ja ik ga iemand zoeken.
Ieder zijn eigen vak.

Ik ben gewoon nieuwsgierig van aard en wil dingen begrijpen. That's all.

Pendelaar

Back