Aantal vraagjes over 401 gyro

Ik heb dus een mini titan en een 401 gyro.
Moet dat ledje wat op de gyro staat niet constant oplichten
in plaats van te knipperen, bij mij knippert dit ?

Als ik een 7-tal minuten heb gevlogen
dan begint mijn hekrotor op en af te bewegen, bijvoorbeeld 20° naar rechts
en dan weer terug 20° naar links. Weet er iemand wat dit is en hoe ik dit kan verhelpen,
je hoort dan het motorvermogen veranderen ?

Normaal kan ik 11 minuten vliegen met de vliegstijl die ik op dit moment heb en ik vlieg maximaal maar 10 minuten voor het zeker te spelen.
Als ik de lipo terug ga opladen dan zie ik dat die niet volledig leeg is. In het begin had ik dit probleem ook niet dat die hekrotor zo raar deed. :)

Ik denk ook dat het met de power te maken heeft,

Heb je de ESC lipo protectie ingesteld?
zo ja,
Als je Lipo onder het ingestelde voltage komt gaat het toerental pulseren (battery protection) met als gevolg dat je staart ook gaat zwabberen.

Misschien weet je dit al maar ter info:
Op standard protection, die dus op een gegeven moment geactiveert wordt, zit er nog ong. 3V per Lipo cel in na een vlucht.
Als je die protectie uitzet dan doet hij dat uiteraard niet meer, maar loop je wel de kans dat je je lipo "te" leeg vliegt.

Ik vlieg meestal 6:30 min.(protectie uit) om de totale capaciteit van mijn lipo's (3S1 2200 Mah) voor 80% te benutten (80% regel).
Dus ik laad ongeveer 1750-1800 Ma terug in mijn lipopack na een vlucht.

Eric

Heb je niet toevallig de trim uit het midden staan op de rudder ?? dan wil die ook niet in HH modus namelijk en blijft het ledje ook knipperen

Wel, ik ben net terug van de winkel waar ik de heli heb gekocht
omdat ik deze namiddag een kleine crash heb gehad en m'n bladen gebroken waren ben ik er terug naartoe gegaan.

De man van de winkel zet de nieuwe bladen (curtis youngblood) erop en ik zeg dat het ledje van de gyro blijft knipperen.
Hij sluit de batterij aan en wat doet de gyro, het ledje blijft mooi branden en hij heeft een tijd gevlogen en alles werktte. :roll:

Ik kom thuis en het eerste wat ik doe is de heli op de grond zetten en eens zien hoe de nieuwe bladen vliegen (het was al donker maar een halogeen doet wonderen), maar ik zie dat het ledje weer begint te knipperen van in het begin al. Ik moet er wel bijzeggen dat mijn zender in de auto is herschoven geweest en misschien een schakelaar in een andere positie heeft gezet dat weet ik dus niet want ik ken er nog niets van (zender instellen etc.) .

Ik zal een foto bijvoegen zodat jullie eens kunnen kijken of de knoppen/schakelaars op m'n zender goed staan.

Throttle Hold staat omlaag en de Flight mode omhoog.
Foto zender

Check welke schakelaar ch5 (gyro) bedient en gooi die om (denk de flight mode,
maar ik ken je zender niet dus wees voorzichtig)

mvg, Z

En je heli niet aanraken als de gyro aan het initialiseren is(dus wanneer de accu net aangesloten is).

laurens zei:
Met Airthunder kan je volgens de fabrikant tot 2v per cel ontladen, dit ga ik testen.
Ik vlieg ook al een poosje met een airthunder lipo en moet zeggen dat hij het prima doet, Ik stop als de headspeed inkakt (bij ong. 3 V na 7 minuten)
Ik heb ook Kongpowers (meer kracht iets mindere vliegtijden) die ook niet stuk gaan onder 3V per cel.

Ben benieuwd wat je er van vind Laurens!.

Ik heb net die flight mode andersom gezet en het ledje blijft constant oplichten dus dat is al goed. :)
Straks (tegen de avond) ga ik eens vliegen als de wind is gaan liggen want het waait te hard vind ik.

Ik heb 2 flightpower lipo's van 2500 mAh.

Het probleem is ook weg, dat de hekrotor op en af gaat bewegen van zijn eigen. Dus het was een foute instelling op de zender.

Back