aantal vragen over brandstofmotor

• Topicstarter Topicstarter Xearo
  • Startdatum Startdatum
X

Xearo

Guest
ik heb een aantal vragen over de motor, die ik op mijn skyflex V wil gaan zetten.

er wordt aangegeven dat er een " 7x4 left " propeller op moet.
waar die 7x4 voor staat weet ik, maar wat betekent left?

in de conradgids(jaja) staat dat er bij iedere motor een bepaald type propeller moet. kan het kwaad als je een te kleine prop op een te grote motor zet?

verder wordt het een en ander verteld over een spinner, wat is dit? is het noodzakelijk om er 1 op te hebben? en welk type heb ik dan nodig.

in de handleiding adviseren ze een 2,5cc motor met een 7x4left prop.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Doordat de motor/prop moet duwen heb je een propellor nodig die anders van vorm is.
Helaas zijn er minder propellorvarianten op dat gebied. De Graupner 8*6 linksdraaiend bestaat wel en een 2,5 cc OS motor (FP of LA kan die propellor nog net aan) Met deze motor en propellorcombinatie vliegt de Skyflex goed.

dank je voor de info.

wat moet ik verder nog aanschaffen behalve het motortje en de propellor ? spinner?? en heb nog ik nodig om de prop op de motor te zetten?

spinner is niet nodig en om vast te zitten zit er bij je motortje gewoon 1 moertje met ringetje bij dus je hebt nix meer nodig
m.v.g Marijn

wat is het nut van een spinner dan?

om de motor te starten moet ik gewoon de gloeiaccu erop doen een een zwiep aan de prop geven? en de gloeiaccu is dezelfde als van brandstof autos neem ik aan?

mmmh mischien iets aerodynamischer en het oog natuurlijk 8) .
En je gloei accu van je auto kun je gewoon gebruiken
m.v.g Marijn
(edit) als het een nieuwe motor word dan kun je hem beter door iemand van de club laten inlopen [edit]
m.v.g Marijn

Back