aardig plasje brandstof uit de uitlaat

• Topicstarter Topicstarter juan-heli
  • Startdatum Startdatum
J

juan-heli

Guest
hallo allemaal heb even heli gestart 1e keer en viel op dat er vrijveel brandstof uit de heli komt met gas geven .
naa een paar minuten draaien op de grond licht er een aardig plasje onder de heli ook vond ik hem wat onrustig met gas geven veel trillingen en wil om zijn as gaan draaien meshien was de onder grond te glad of licht het aan mij ik kom net kijken in de hobby met helis eerst hpi nu heli heel wat anders tog?? elke tip is welkom alvast bedankt afz juan

hallo allemaal heb even heli gestart 1e keer en viel op dat er vrijveel brandstof uit de heli komt

Als je teveel 'primed' of 'chocked' komt dat er via de uitlaat weer uit.

geven .
naa een paar minuten draaien op de grond licht er een aardig plasje onder de heli

De brandstof die je er instopt, bestaat voor iets van 20% uit olie. Die olie wordt niet verbrand, en komt er dus via de uitlaat weer uit. Als een tankje 300ml is, komt er dus zo'n 60ml olie uit je uitlaat..

ook vond ik hem wat onrustig met gas geven veel trillingen en wil om zijn as gaan draaien meshien was de onder grond te glad of licht het aan mij ik kom net kijken in de hobby met helis eerst hpi nu heli heel wat anders tog?? elke tip is welkom alvast bedankt afz juan

Neem les bij een club of een vliegschool, en laat daar ook je heli nakijken.

Als ie wil gaan draaien, staat waarschijnlijk je gyro niet goed ingesteld, en gezien de trillingen zal dat niet het enige zijn wat niet klopt.

Heb je de heli nieuw gekocht, of 2e hands?

hallo allemaal heb even heli gestart 1e keer en viel op dat er vrijveel brandstof uit de heli komt met gas geven ...
Zorg ervoor dat die troep, er zitten agressieve verbrandingsresten in, niet via de uitlaatpoort terug kan lopen in je motor. Heli eventueel beetje acherover plaatsen in de stalling. De verbrandingsresten zijn zuur en kunnen je kogellagers aantasten. Verder is vloeistof niet samendrukbaar. De rommel kan boven je zuiger komen, de zuiger kan daardoor niet helemaal naar bovenste punt, motor kan niet draaien, jij zet de starter er op ... Resultaat is (kan) een kromme drijfstang of een kapot big-end (onderste drijfstang oog).

Ook altijd na de laatste vlucht van dag de motor 'droog laten lopen'. Motor starten, slang van carburateur halen en gas geven. Daarmee worden de laatste resten rommel naar buiten geblazen. Eventueel druppeltje schone olie in carbuteur of pluggat doen en motor even handmatig doordraaien zodat alles door schone oliefilm bedekt wordt. Of even zoeken hier op 'after-run' in de titel.

... Neem les bij een club ...
Zo zou je kunnen denken dat les bij club geld kost, maar dat is natuurlijk niet het geval. Bij club helpen/instrueren leden je gratis. Doen! Contributie heb je binnen een dag terugverdiend ... En je leert tussen neus en lippen door veel. veel meer dan wij via forum zouden kunnen doen. En via forum is het meestal dat je achteraf leert: "waardoor ging het mis". En we kunnen via forum niet horen, zien, voelen en ruiken wat je heli (niet) doet.

Laatst bewerkt:
hallo mensen allemaal erg bedankt voor de handige tips ik ga inderdaat maar eens een lesje nemen lijkt me wel een voordelig/schadevrij ide verder heb ik de heli 2e hands nieuw gekocht had nog niet gevlogen is door de man wel helemaal ingeregeld en afgesteld heeft daar bij een tankje gehoverd vliegt mooi maar dan niet in mijn handen moet echt nog leren vliegen en alles wat er bij komt kijken ben vandaag wel even gaan oefenen kom bij lange na nog niet van de grond maar lukt wel om de heli over de grond te ver plaatsen in de 4 richtingen draait ook niet meer om zijn as was vel ff wennen dat ik gas en de staart roer onder 1 stik heb moest even een balans vinden
ging aardig maar alles tegelijk bizar moeilijk wel leuk hoor
verder heb ik geen raare dingen gemerkt heli heeft genoeg power en luisterd heel direct kort om mijn dag was weer geslaagt was echt tevreden aleen heb nog veel te leren daarom vlieg klub goed ide gaat niet om contr. geld maar meer ik weet geen klubs in rotterdam en omstreken zal ik even moeten zoeken of informeer mij even tot zo ver groeten uit roterdam zuid juan

Vergeten te vermelden: bij vliegschool vlieg je met heli van de school. En ze kijken natuurlijk ook jouw eigen heli grondig na. Bepaal eerste bij welke club je gaat vliegen, of welke persoon jou gaat helpen. Jij moet dezelfde stickbezetting hebben als hen, anders kunnen ze je niet helpen. Dit moet je ook aan vliegschool doorgeven opdat jouw (leerling) zender hetzelfde is.

modelvliegclub-barendrecht-zh-kan-leden-gebruiken

Twee elkaar overlappende en aanvullende overzichten van clubs in NL
Modelvliegen op Airtoi - RC model Airplanes in Amsterdam
-> clubs
KNVvL Modelvliegsport
-> clubs

Verder is het zeer nuttig/leerzaam om beetje mee te lezen hier in het forum. Andermans fouten vormen jouw leerstof :mrgreen: Blader ook eens door de forum modelbouw FAQs, veel info over omgang met motoren, radiobesturing etc. De site van gebruiker 'jvsjvs' "Learn to fly helicopters".

Merkwaardig ;) dat je hier, althans dat nu, antwoorden krijgt van een niet-helivlieger en een ex-helivlieger. Hebben de helivliegers last van maandag-ochtend dip ;) ?

Laatst bewerkt door een moderator:
ron bedankt voor je info ga eens kijken of het wat is daar voor mij ziet er allemaal goed uit en ben ook bekend in barendrecht dus zal er met een week of 2 zeker even gaan kijken viel me op dat de berichten wel wat oud waren maar de lokatie zal nog wel het zelfde zijn tog???????????

ben vandaag nog wel even wezen oefenen maar voor mij nu nog wat veel wind en het gebrek aan ervaring speeld ook nog een grote rol maar heb tog een betje van de grond gekregen en heb wat gevoeld wat de heli wil doen ging voor mij naar tevreden hijd en heb hem heel gehouden ben van een volle tank ongeveer 30 seconden in de lucht geweest .....met training stel er onder........... dus .... nog veel te doen groeten juan

veel tips en ervaring gevraagt

ben net begonnen met heli (vliegen )en wil best naar een club gaan ga er binnekort een benaderen maar wil graag ook zelf wat oefenen koste wat het kosten zal vind het erg leuk en wil ook graag wat tips en ervaring horen om zelf mee aan de slag te kunnen mischien zijn er mensen die ook zo begonnen zijn en kunnen die me het een en ander bij brengen de heli is ook ingeregeld en afgesteld door imand met veel ervaring namelijk van wie ik hem heb gekocht afstand is tegroot om dagelijks met hem te lessen maar ook hij heeft me al heel wat bijgebracht maar kennes is macht dus kom maar op met die tips alvast bedankt groeten uit rotterdam .juan

ps:

ik zal het tog zelf moeten doen

Back