ABN AMRO Volvo ocean race

• Topicstarter Topicstarter Bastiaan
  • Startdatum Startdatum
B

Bastiaan

Guest
VOR70_150.jpg

LELYSTAD (NED) – Op 28 december was de eerste van de twee TEAM ABN AMRO Volvo 70 hi-tech racejachten voor het publiek zichtbaar. De boot vertrok die dag op transport vanuit Schaap Ship Care met als eindbestemming de haven van Portimao te Portugal. Daar zal de nieuwe VOR 70 de komende zeven maanden getest en verbeterd worden voor de daaropvolgende trainingen in voorbereiding van de Volvo Ocen Race 2005-2006.

Dit is de eerste Volvo-70 die de wereld te zien krijgt. De race gaat in november 2005 vanuit Galenxia, Spanje van start. De boot van 70 voet is tien voet (bijna drie meter) langer dan haar voorgangers in de vorige Volvo Ocean Race en is nu bovendien uitgerust met een hydraulisch bediende kantelende kiel.

het mooie is nu (vind ik) dat deze een knik heeft achterin. en dat is iets
wat mijn model nou toevallig ook heeft. dus ik weet al voor kleurstelling mijn boot gaat krijgen :D want mijn model lijkt verdomd veel op de nieuwe abn amro volvo 70....

VOR70_468.jpg

Mastje erop, goed vastlassen aan die duwbak, en zeilen hijsen!
Kan die duwboot meteen de motor uitzetten!

Mooie foto Marc!

Prachtschip; die pain-job is een leuke optie voor een Micro-magic!

Wel een beetje wrang dat een dergelijk schip bekostigd wordt van dezelfde bank die aangekondigd heeft 1000 werknemers te zullen ontslaan maar ja, zo zit de wereld in elkaar.

Jos

Heren,

Toen de eerste tekeningen van deze boot uitkwamen in september vorig jaar dacht ik precies hetzelfde: leuk kleurenschema!

Ik had toen net een MM gekocht en dit kleurenschema gevolgt.

Ik ontdek nu pas die forum, bij deze een foto van gister tijdens het NK van de ABN boot.
Groet,

Ben
IMG_0490.JPG

Roel van Essen zei:
Mastje erop, goed vastlassen aan die duwbak, en zeilen hijsen!
Kan die duwboot meteen de motor uitzetten!

Mooie foto Marc!

het was geen duwboot maar een coaster

mark

20 miljoen euro heeft ABN-AMRO in de volvo ocean race geinvesteerd.

Ze hebben 2 boten in de race.

Je kunt alles lezen op http://team.abnamro.com

Er staan daar waanzinnige foto's van de boten op die site. Bij de pers sectie kun je deze op hoge resolutie downloaden. zeer de moeite waard!

groeten

Kim van Zwieten

Zou er nog een kit komen van de nieuwe boot? volgens mij is de Yamaha van Tamiya al weer aan vervanging toe!

Anders zoek ik iemand die een romp kan maken :)

denk dat er wel weer een kitje komt van EEN V70. Of dit de ABN wordt weet ik niet. Bovendien denk ik dat de lijnenplannen voorlopig nog niet vrijgegeven worden...

het is wel jammer dat de lijnplanne niet worden vrijgeven. Het lijkt me een leuk model om te bouwen.

weet iemand waar je misschien aan zo'n lijnplan kan komen, het hoeft niet super gedetallieerd te zijn.

groetjes Robert

Ik heb wel eens lijnenplannen gezien in tijdschriften als "Yachts & Yachting" en "Seahorse". Helaas ben ik niet meer op deze tijdschriften geabonneerd, en in de winkel zijn ze nauwelijks te krijgen. Ik zal nog wel eens rondvragen...

Anders zelf een lijnenplan tekenen aan de hand van de foto's die gepubliceerd worden. Heel ver kan je er dan niet naast zitten.

Back