ABS romp Happy Hunter

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Peter van den Dries, 25 dec 2018.

  1. Peter van den Dries

    Peter van den Dries

    Lid geworden:
    25 dec 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Tilburg
    de romp moet in vorm gemaakt worden. Hoe en waarmee kan ik dat het beste doen ?
     
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    Peter, welkom.
    De kwaliteit van een antwoord is recht evenredig met die van de vraag.
    De FAQ scheepsbouw al doorgelezen?
     
  3. Peter van den Dries

    Peter van den Dries

    Lid geworden:
    25 dec 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Tilburg
    Jazeker, die heb ik gelezen maar kon daar geen antwoord vinden
     
  4. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Peter, Ik neem aan dat het om een voorgevormde romp van de HH gaat. Meestal zit aan de bovenzijde wat overtollig materiaal, dat op maat moet worden afgesneden/geschuurd. Een en ander zou je kunnen vinden in de bouwbeschrijving. Vaak staat daarin ook hoe en waarmee je dat kunt doen. Het is een model voor gevorderden staat er in de beschrijving en daar lees ik dat de afgesneden randen van vacuumgevormde delen met schuurpapier moeten worden afgewerkt. Zijn het dunne randen, dan kun je die ook knippen met een stevige schaar. Hobbymes of Dremel slijpschijf zijn daarbij ook nuttige werktuigen. En zoals Roel schrijft lees het hoofdstuk met de vaak gestelde vragen. Om zonder ervaring te beginnen aan een model voor gevorderden en is een flinke uitdaging moet je maar denken. Maar net als met zoveel dingen: Maak je huiswerk en probeer bepaalde technieken uit op afvalstukken en restanten. Zo krijg je het (en hopelijk niet het mes) een beetje in de vingers. En accepteer dat er eens iets fout gaat. En denk dan maar: "Iemand die niet in staat is fouten te maken is tot helemaal niets in staat". Vond ik vanochtend in een ander hoofdstuk. Hieronder een link naar een paar bouwverslagen van de HH. Gr. Klaas.
    http://www.modelbouwforum.nl/threads/bouwverslag-happy-hunter.205418/

    http://rcwerft.keusen.ch/index.php/bauberichte-aus-meiner-werft/8-baubericht-happy-hunter
     

Deel Deze Pagina