ABS: tips Krassen en beschadiging wegwerken

Hallo,

Wie heeft er goede tips om krassen en beschadigingen weg te werken op ABS?
Ik heb namelijk tijdens het werken met mijn dremel het ABS beschadigd doordat de klemschroef waar het slijpschijfje in geklemt zit tegen de romp van mijn boot aan kwam. dus nu is het niet meer glanzend zwart maar mat grijs achtig.
Dus is dit nog op een mooie manier weg te werken?

hoor graag jullie tips,
alvast bedankt!

grt

Commandant cleaner, koperpoets zou ook moeten lukken. Ik heb zo al heel wat krassen weg gekregen. Zelfs een complete ABS romp heb ik hoogglanzend gekregen op deze manier. Je hebt wel wat geduld nodig.

poets

Hoi,
Helemaal mee eens! Zoek voor het materiaal de juiste zachtheid van het polijstmiddel. De BRASSO type's kunnen veel oplossen, probeer ook iets met voorzichtig onderdompelen in ACETON op een proefstukje...

Commandant cleaner, koperpoets zou ook moeten lukken. Ik heb zo al heel wat krassen weg gekregen. Zelfs een complete ABS romp heb ik hoogglanzend gekregen op deze manier. Je hebt wel wat geduld nodig.

... probeer ook iets met voorzichtig onderdompelen in ACETON op een proefstukje...
Toevallig deze week bij How it's made, schroevendraaiers. Die werden na bewerking ook geheel in aceton ondergedompeld om het heft weer glimmend te maken. Geen ABS maar acrylblalblazoiets.

Back