ABS zagen/bewerken

Hallo allemaal,

Wat is de beste manier om 4mm dik ABS plaat te zagen/bewerken?
Ik heb namelijk een casco laten maken en moet nu de randen ed er nog vanaf halen en alles op maat zagen?
Maar wat is de beste manier om dit het snelst en beste te gaan doen?

Alle tips zijn welkom,

grt

Berry

electrische figuur/lint zaag?

Zal afhangen van de afmetingen en vorm, de enige gegeven informatie is "een casco". Vraag is dan natuurlijk waarvan, hoe groot etc. Glazen bollen zijn uitverkocht:confused:

Als het moeilijk te hanteren is denk ik dat het met een Dremel met slijpschijf zou moeten kunnen. Je moet wel een vaste hand nodig:D.

Groet,

Ad Bakker

grote afmetingen? gewoon de houtzaag :lol:.
En glazen bollen genoeg ad ;) maar helaas geen magische meer...

Ik heb zelf een proxon zaagmachine ideaal voor abs / plastic / hout en zelfs alu als het moet (kost wel zaagjes bij alu).

Maar de vraag is meer wat TS wilt zagen? bochten of rechte stukken? en hoe groot.
snijden met 4mm PFOE dan heb je niks beters te doen denk ik zo :P

Het gaat vooral om de kanten/randen van het casco op maat te maken en dit gaat dan om lengtes van max. 70cm welke dan ipv 3cm breedt naar 1cm ingekort moeten worden.
omdat het rondom het casco is zullen er ook hoeken/bochten inzitten.
materiaal is 4mm dik dus snijden is geen optie denk ik.

Ik heb nu de volgende ideeën:

decoupeerzaag met fijnste zaag (op hoogste snelheid)
ijzerzaag met fijn blad
of knippen met blik/plaatstaal schaar
of......

hopelijk is het nu wat duidelijker?

alvast bedankt!

decoupeerzaag met fijnste zaag (op hoogste snelheid)
ijzerzaag met fijn blad
of knippen met blik/plaatstaal schaar
of......

hopelijk is het nu wat duidelijker?

Nou...., we weten nog steeds niet waarvan het een casco is!! Foto's doen wonderen!! Instructies voor plaatsen foto's in onderstaande link:

faq-plaatsen-van-fotos-en-filmpjes-berichten

Knippen zou in vergeten, kan splijting onder 45° met de kniprichting tot gevolg hebben (sommige brosse materialen). Met een ijzerzaag heb je de meeste controle lijkt me, maar lukt dat met de beugel? Die heb je met de decoupeerzaag niet (en met een Dremel met doorslijpschijfje ook niet).
Ik zou het eerst eens proberen met er veel minder af te halen dan uiteindelijk nodig is. Dan blijkt vanzelf wel wat het beste werkt.

Groet,

Ad Bakker

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij deze de foto:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit zou ik doen met een decoupeerzaag met fijn tot middel grof houtzaagblad (op gemiddelde tot trage snelheid)
Te snel en het zaagblad smelt vast aan het materiaal ,te fijn zaagblad kan het verspaande materiaal niet afvoeren.

zou een laminaatzaag nemen of andere middel grove houtzaag en materiaal eventueel opspannen op een houten plankje van 5,5mm dik ongeveer. (of dikker mag ook)

Back