AC-3X software is uit, incl 2.5 firmware update

Op de site van Stefan Plöchinger is de software te downloaden.
Ik heb zojuist mijn AC-3X firmware geflashed van V2.4 naar 2.5 en ik ben erg benieuwd naar de verbeteringen. Met name de staart zou nu bij lage toerentallen beter moeten presteren.
Vooralsnog is de update alleen voor hardware versie 2, die voor versie 1 is nog in de maak.
Het is met de software nu mogelijk al je instellingen via de pc te doen. Ook kan je nu de parameter file wegschrijven waardoor uitwisseling met anderen mogelijk wordt.
Meer details dus op Acrobat-helicopter.com

Gisteren heb ik 6 vluchten met mijn Acrobat SE gemaakt met de nieuwe AC-3X firmware.
Elke vlucht begon ik weer met een dikke grijns :-)
De verschillen zijn niet heel erg opvallend, maar ik heb toch het volgende gemerkt:
-Rollen gaan nog net wat strakker dan voorheen.
-Ik had voorheen meer moeite met zijwaartse tictocs, die gingen nu wat makkelijker.
-Voorheen had ik ook meer moeite met piroflips beide kanten op, het verschil tussen links-en rechtsom piroflippen is kleiner geworden.
-De staart stuurt over het algemeen wat preciezer en voelt bij lage toerentallen strakker aan.
-Hij voelt nog een tikkeltje stabieler aan in hover (voor zover dat al kon)

Kortom, ik ben erg blij met de update!

Laatst bewerkt:
Ja, na het flashen worden je oude settings automatisch teruggezet.
Maar het is raadzaam de settings even ergens te noteren voor het geval het mis gaat. Er zijn nl gevallen bekend waarbij het flashen niet helemaal goed ging en toen werden de fabrieksinstellingen teruggezet.
Lees in elk geval de bijbehorende handleidingen en het forum van Stefan goed door voor je begint.

Back