... Maar kan iemand me dan ook uitleggen waarom het niet kan? Zal m vast ergens in het laadproces zitten?? ...
Zit 'm inderaad in het laadproces Pieter. Je kunt niet twee regelende systemen in serie of parallel schakelen: twee kapiteins op één schip, die rijden elkaar in de wielen. Muiterij.
Een lader 'communiceert' met de accu, past spanning aan naargelang gemeten laadtoestand. Het bij het ene type accu fungeert lader als stroombron, bij andere als spanningsbron, of begint te laden als stroombron en eindigt als spanningsbron (b.v. Lipo constant current, constant voltage).
Verplicht' leesvoer, bespaart je een keer een LiPo pack (hobbyhok, auto, garage, huis

), vastgepind-belangrijk bovenaan in het laad-accu subforum. Met uitleg over spanning, stroom, capaciteit, C-waarde
Wat is een lipo en hoe gebruik je die. - MBF
Verplicht' leesvoer
Modelbouw FAQs - MBF
→ [FAQ] Accu's en laadtechnieken
... beide zijn 5Ah uitgevoerd. ...
Het gebruik van mAh hier is onjuist. moet mA zijn. Dat kan tot dure/gevaarlijke vergissingen leiden. Het fundamentele verschil tussen stroom (in A) en capaciteit (in Ah) is belangrijk, met name wanneer we hier gaan praten over met welke stroom accu's geladen en ontladen worden. Miscommunicatie en er kan iets in de hens gaan.
A·h is de meeteenheid van capaciteit,
A is eenheid van stroom, het verschil is erg belangrijk.
Als je dat niet goed in de vingers hebt/krijgt, kan dat gevaarlijke situaties opleveren voor je spullen al dan niet in innige samenwerkig met je 1:1 auto, garage of zelfs huis
Verdiep je even grondig in het
zeer belangrijke verschil tussen enerzijds
A (ampère, stroom)
en anderzijds
A
·h (ampère
gedurende een
hour, capaciteit, lading)
wikipedia...ampère (A, stroom, aantal elektronen
per seconde, 'liters
per seconde')
versus
wikipedia...ampère·hour (Ah, lading, capaciteit, stroom
gedurende een
hour, inhoud van accu/'benzinetank', 'liter', 'aantal elektronen')