Academy Hovercraft afgebouwd

• Topicstarter Topicstarter hoogvlieger
  • Startdatum Startdatum
Als je je kwiklink een paar gaatjes dichter op je roer zet heb je meer uitslag. Zo te zien moet dat nog net gaan!

Verder leuk hovercraftje geworden!

hovercraft out of order...

hé bah :mad:

gisteren wat wezen klooien met de stuur inrichting, wat tussentijds werd afwisselend met tests in de living room.
tijdens zo'n test klonk plots een hevig ratelend geluid, en wilde de hovercraft geen centimeter meer vooruit...:|:confused:

na wat zoeken bleek de prop van de fan los te zitten (die het ding voorwaarts blaast).
de lijm hield het dus niet.... CA eens proberen....
vanochtend was de boel droog, en zat de prop keurig vast.... maar daarmee helaas ook de motor!
tijdens het drogen, was er wat van het CA ongemerkt het voorste lager van de motor in gesijpeld, en zit de boel nu muurvast...:(

heb de motor nog steeds niet vrij gekregen.... dus later vandaag eens kijken of dat nog gaat lukken... :mad::mad::mad:

groet,
Hoogvlieger

thanks voor de tip@Nico en i.c.m. een tangetje op de as, is het zaakje losgekomen.

na de motor een paar minuutjes te hebben laten draaien, liep ie niet stroef meer en kon over het volgende probleem worden nagedacht: de propeller.

omdat ik niet opnieuw een vastgelijmde as los wilde gaan zitten halen, was opnieuw lijmen geen optie.
heb uiteindelijk, net zoals bij de heli's, een miniem gaatje in het zachte kunststof geboord, en een gedeelte van de motor-as platgeveild.
full

schroefje erin en klaar...
ik weet niet hoelang het plastic van het propellertje het houd, dus tot ie weer gaat ratelen is dit de beste oplossing :rolleyes:

groet,
Hoogvlieger

Laatst bewerkt door een moderator:
einde bouw

Hallo allemaal,

vandaag twee lipo's leeg gedraaid met de hovercraft.
en voor 't eerst zonder problemen, en na de laatste lipo is 't van: bah, had ik nog maar een paar volle :)
na wat gestuntel (was eerst z.g.n meer vooruit sturen, en helpen keren met hand/voet) geleidelijk doorgekregen hoe de thrust te gebruiken i.c.m. de roertjes voor 't draaien.
i.c.m. de ingekorte stuurhevels is ie hierdoor erg wendbaar geworden. :rolleyes:
heb wel gemerkt, dat ie op egale oppervakken het best werkt.
gedeeltes met zand, en ook stoeppaden zijn niet te doen met dit kleintje.

't besturen is echt heel anders dan heli's etc, en ik denk dat ik de komende paar weken
de vleugels en rotorbladen inruil voor het luchtkussen van dit kleine ding.
full

full

hiermee is toch wel een einde aan het bouwverslagje gekomen.
ik hoop dat het wellicht anderen op het idee brengt, om ook eens een hovercraft te proberen....:)

groet,
Hoogvlieger

Laatst bewerkt door een moderator:
Back