Academy titanic 1:400

• Topicstarter Topicstarter Academy titanic
  • Startdatum Startdatum
A

Academy titanic

Guest
hallo,

ik heb een titanic gebouwd het was ook mijn eerste bouwdoos die ik maakte zie hier mijn bouw van de titanic

De gouden lijn!!

Dit is ze dan het eind resultaat

mooi gedaan :D

om eerlijk te zijn was m'n eerste gedachte dat 't hier om een RC model zou gaan (wat gezien alle details zéker mooi zou zijn :))
wat me alleen opviel was dat 't dek de standaard bruine plastic-kleur heeft gehouden...
als 't plastic na verloop van tijd de ''nieuwigheid'' verliest is er kans dat de kleur minder mooi word...:?

veel plezier met 't schip :)

groet,
Hoogvlieger
olympic_and_titanic.jpg

mijn complimenten, super mooi afgewerkt!

zit de voet waar de titanic op staat bij het model bij?
zoniet, waar heb je deze dan gekocht.

Bedankt allemaal voor de reacties :) ben ook super trots op mijn eerste bouw werk!!!!! heeft me veel geduld gekost maar ik ben een beetje een perfectionist ik hou niet van afgeraffeld of half werk!! gr richard

ik heb even een vraag nou wil ik in de toekomst nog een titanic gaan bouwen maar dan rc ik heb het nog nooit gedaan heeft iemand een verslag zodat ik het stap voor stap kan doen?

gr richard

Richard: een nobel streven, maar houdt de volgende zaken goed in de gaten:

- stabiliteit:
ze is een vreselijke windvanger met die hoge schoorstenen. Je zult dus behoorlijk veel ballast DIEP onderin moeten aanbrengen. Ter illustratie: dit is mijn Titanic schaal 1:150, 1,79 meter lang en geladen 15 kilo zwaar met windkracht 3:
full

Ze voer met langzame vaart dwars op de wind, en kreeg een "windstootje"...:o
Als ballast heb ik 3 loodaccu's 6V, 4Ah en 3 blokken lood van 1000 gram elk.
Die staan/liggen op de bodem van het model!
Bij een 1:400 model zullen de gewichten uiteraard anders zijn, maar feit blijft dat de ballast op de bodem moet liggen!
En ik denk niet dat je voor ballast kan volstaan met een paar penlites...

- details
Het leven op de modelvijver is hard. Golven zijn niet op schaal, die zijn gewoon een factor X groter, in vergelijking met je model. Kleine details verdwijnen plotsklaps nadat het model een paaltje heeft gepikt. Secondenlijm is uit den boze, want die lost op den duur op in water. Alles, letterlijk alles moet waterdicht zijn. Maar je moet wel bij je accu's kunnen om ze op te laten... ziehier de tegenstelling.

- techniek
Kijk voor de grap eens in het draadje: bouwverslag-8ste-schnellboot-flottille-italeri-1-35-a
Ook een statisch plastic model, maar door een stel malloten (waaronder ik) RC gemaakt. Als je ziet wat we voor uitdagingen tegenkomen... En de meesten die de Schnellboot bouwen, zijn ervaren modelbouwers...

Helaas heb ik nog geen 1:400 RC-Titanic-bouwverslag gezien hier. Maar je kunt uit het Schnellboot-draadje aardig wat tips halen.
Succes.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb 1 hele grote vraag!

Hoe heb je dat knopen met die touwen toch voor elkaar gekregen? Ik ben ook met de Titanic bezig heb je misschien tips voor mij?

Groetjes Roy. PS: ziet er keurig uit! knap gemaakt!

Back