Accculader Robbe MTC51

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Tom Boere, 6 jan 2022.

  1. Tom Boere

    Tom Boere

    Lid geworden:
    1 okt 2004
    Berichten:
    844
    Locatie:
    Nieuwegein
    Beste,

    Weet iemand hoe deze werkt qua laden, als ik er een accu op aansluit gaat het ledje even branden en daarna knipperen…

    hoor het graag..
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Met zo'n lader kan eigenlijk weinig mis gaan. Het is allemaal zelfverklarend. Wat voor een accu wil je laden en hoe sluit je deze aan en hoe stel je, in dien van toepassing, de schakelaar in?
     
  3. Tom Boere

    Tom Boere

    Lid geworden:
    1 okt 2004
    Berichten:
    844
    Locatie:
    Nieuwegein
    12v pb dus ik sluit deze aan op de meest rechtse aansluiting met het schakelaartje op 12V, maar ik ben meer benieuwd wat het ledje aangeeft bij continu branden of knipperen
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Op het Internet vind ik geen handleiding voor deze lader. Wel een handleiding gevonden van een Robbe lader uit dezelfde familie. Deze https://www.manualslib.de/manual/226092/Robbe-Lader-6.html Maar daar is niets te vinden over een knipperende Led. Een continu brandende led geeft volgens deze handleiding aan dat er wordt geladen. Blijft de led na het aansluiten van de accu uit, dan is er iets mis. B.v de accu verkeerd om aangesloten.

    Kan alleen bedenken dat er iets mis is met de aangesloten loodaccu en dat de lader deze weigert te laden. Heb je de spanning van de accu gemeten? Mogelijk is die heel erg laag.
     
  5. Tom Boere

    Tom Boere

    Lid geworden:
    1 okt 2004
    Berichten:
    844
    Locatie:
    Nieuwegein
    Accu is goed, ik meet 12,2V dat is het volgens mij niet maar wat het wel is ..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Een MTC lader geeft met het aantal knippers aan hoeveel uur er geladen gaat worden. Op de meest rechter uitgang is dat 7 keer, op de andere uitgangen is dat 14 keer. Na het knipperen blijft de led rood branden tot het laden is beëindigd. Daarna schakelt de lader over op druppelladen, waarbij je de led steeds even zeer kortstondig ziet oplichten.
     
  7. Tom Boere

    Tom Boere

    Lid geworden:
    1 okt 2004
    Berichten:
    844
    Locatie:
    Nieuwegein
    Aha dat is een heldere uitleg Corrien, mijn dank is groot.
     
  8. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    op de foto staat de lader op 6v lijkt het
     

Deel Deze Pagina