accu 650 Mah 10,8 V

Beste mensen.

Ik heb nu 4 accu pakketten voor mijn dragonfly 22E, deze heb ik opgeladen met een T2M pro wizard lader van conrad (art.nr.231197-91) deze kan de accu helemaal ontladen en weer opladen. Nu zijn mijn accu's helemaal kapot. ze kunnen, als ik hem volledig geladen heb, nog net opstijgen maar komt dan weer net zo snel naar beneden. Dit is bij alle 4 de accu's zo. Ik heb ingesteld dat het nimh accu's zijn, de oplaadstroom is 1A en een delta piek van 10 Mv/C. Heb ik nu iets verkeerd gedaan?

M.v.g. Mark

ik hoop voor je dat je ze niet tot h 0 V hebt ontladen.

Zo ja,dan heb je kans dat ze stuk zijn gegaan.zijn het nihm cellen?

Ik ontlaad mijn packs ook altijd,maar dan tot 0.9V.

Het zijn nimh cellen ja, maar ik weet eigenlijk niet tot hoeveel ze worden ontladen. Dat gebeurt namelijk automatisch.

Maar ik heb ze Weer helemaal ontladen en weer opnieuw oopgeladen en het lijkt op het eerste gezicht weer goed, maar dat moet ik zo nog even proberen.

M.v.g. Mark

NiMH packs hebben nogal eens een celletje dat uit de pas loopt ...... en deze wil de boel nog wel eens verzieken.

Alle celletjes individueel meten nadat deze opgeladen zijn, mag hoegenaamd geen verschil in spanning zitten, anders heb je een probleem .....

(cellejes kan je appart meten door met een speld door de isolatie te prikken en hierop te meten) ....

Automatisch ontladen is een slecht eidee,niet weer doen.Ik heb nu een aantal laders gehad,die dan gewoon veels te ver ontladen!

Mja je de packs zullen het misschien nog wel doen,maar de je hebt wel grote kans dat de cellen beschadigt zijn.

Ik heb de cellen gisteren even nagemeten en die zijn allemaal nog goed, qua voltage dan.
Maar het is een lader die mij 70 euro heeft gekost en dan mag je toch verwachten dat hij goed ontlaad en weer oplaad?

m.v.g. Mark

Nou ik heb een Robitronic Overloader en een Robbe Power peak Ultimate,maar met automatisch laden en ontladen gaat het verkeerd,ze nemen een te hoge ontlaad stroom en trekken de accu veels te ver leeg,met als gevolg dat je cellen schade op kunnen lopen.

Die automatische fucnties werken gewoon niet goed!

Als je het handmatig in kan stellen,doe dat,als je alleen op automatisch kan ontladen,gebruik die functie dan niet.

Vlieg ermee totdat ie bijna leeg is.Laad ehm daarna gewoon weer op,het voordeel van nihms is,dat ze niet stuk gaan,als ze nog niet helemaal leeg zijn en je weer gaat laden.

Lees de FAQ hierover eens door ,zou ik zeggen :)

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/cms_view_article.php?aid=44

Dat ze qua voltage goed zijn,zegt niet heel veel,wat ik wel eens heb gehad,dat ze niet meer de volledige capaciteit halen,als ze helemaal leeggetrokken.

Maar misschien heb je mazzel :D

Back