Een half uur met 2000mAh??? Dat zou betekenen dat je zender 4A uit dat pakket trekt, daar geloof ik helemaal niets van! 8O Als dat waar zou zijn dan zou je zender ergens heel erg heet moeten worden en de magische rook laten ontsnappen. En als die magische rook eenmaal uit de elektronica weg is werkt het niet meer.

Naar mijn idee zijn de cellen eerder de oorzaak. Zijn ze wel echt 100% opgeladen? Zo ja dan zijn ze waarschijnlijk gewoon verrot. Sorry dat ik het zo hard zeg. Slecht contact doordat het losse cellen zijn die via veercontacten verbonden zijn kan ook meespelen maar dat is meestal meer de oorzaak van (ver)storingen.
Heb de resolutie van mijn display al super laag gezet om accu te sparen.
Dat helpt helemaal totaal niets! De resolutie van je scherm heeft 0,0 invloed op het stroomgebruik. Alleen als er achtergrondverlichting in zit zal dat wel uitmaken. Met de achtergrondverlichting aan zal de zender meer stroom uit de accu trekken. Toch niet zo veel meer dat je dan nog maar 30 minuten met die zender kan werken!
Dus eerst je accu eens goed testen en echt tot 100% opladen. Dat doe je het beste door hem eerst te ontladen tot niet verder dan 0,9V per cel (6 cellen = 5,4V!). Dan de accu langzaam gaan laden met 200mA gedurende 12 tot maximaal 14 uur!
Doe het aub op deze manier want dan kan je er zeker van zijn dat de accu echt helemaal vol komt. Ga daarna je zender gebruiken en houdt de tijd dat hij aan staat goed bij. Zit er een timer in je zender? Gebruik die dan! Zo weet je precies hoe lang je met een echt volle accu kunt rijden. Is het toch maar 30 minuten? Dan is de accu, of enkele cellen, verrot en zal je een nieuwe moeten aanschaffen. Koop dan direct een compleet pakket dan ben je in ieder geval van die veercontacten af.
Het ontladen en daarna laden is alleen voor de test "nodig". Tijdens normaal gebruik hoef je de accu niet te ontladen voor je gaat laden. Wanneer je dat één of twee keer in een jaar doet is dat voldoende.