Accu cellen montern/solderen?

• Topicstarter Topicstarter T401L
  • Startdatum Startdatum
T

T401L

Guest
Ik heb een van mijn oude accu's uit elkaar gehaald om hem opnieuw te monteren want enkele polen zaten (vermoedelijk) los. Nu wil ik mijn cellen weer aan elkaar maken maar ik zou niet weten hoe ik dit moet solderen. Ik heb al geprobeerd de stekker er op de kop op te solderen maar de soldeer-tin hecht überhaupt niet.

Moet dit soms met een speciale lijm/soldeer-tin gedaan worden? En moet ik hiervoor ook die speciale lipjes voor gebruiken?

LET OP: Ik kan niet (vrijwel slecht) solderen dus het kan ook aan mij liggen. Ik heb nog nooit hulp/lessen in solderen gehad en moet het mezelf leren (tot nu toe nog slechte resultaten)

Er is al heel wat geschreven over het zelf maken van accu's. Met de zoek functie is dat zeker te vinden.
De cellen op de juiste manier solderen is heel belangrijk. Slecht gesoldeerde accu's geven veel problemen en kunnen je een model kosten! Ook kan je de cellen definitief mollen door verkeerd solderen.
Je hebt dus de nodige ervaring, kennis en gereedschap nodig om zelf een accu te kunnen solderen van losse celen. Je schrijft zelf al dat je de kennis (nog) niet hebt en ik vermoed dat je ook het juiste gereedschap nog niet zal hebben. Je kan eigenlijk het beste iemand opzoeken die dat allemaal wel heeft. Laat hem (of haar) je voordoen en goed uitleggen hoe je zo iets moet aanpakken en wat je daarvoor nodig hebt. Ga dan zelf oefenen met een handvol oude cellen die je anders toch zou weggooien.
Maar zolang je zelf nog niet zeker bent moet je het niet proberen omdat de kans op schade aan de accu, je model en zelfs je eigen lijf en leden gewoon te groot is.

Vraag voor de accu cellen

Wie kan aan mij vertellen waar ik accu cellen kan kopen, voor de schroefmachine

Back