accu doet het niet

• Topicstarter Topicstarter 2000thy
  • Startdatum Startdatum
2

2000thy

Guest
hallo,
ik heb de cheerson cx-20 (bijbehorende charger)
als ik normaal oplaad heb ik 2 lampjes die branden - en als de accu vol is brand er nog maar een nu knipperd er een lampje en laad de accu NIET op :(

de accu is de [LI-PO] 2700Ah 11.1v (30.0WH) 3s (de orginele)

maar de accu word niet warm en is nog niet zo oud!

mvg. 2000thy

dat is het probleem juist er staat helemaal niets over het opladen. jammer

hallo,
ik heb de cheerson cx-20 (bijbehorende charger)
als ik normaal oplaad heb ik 2 lampjes die branden - en als de accu vol is brand er nog maar een nu knipperd er een lampje en laad de accu NIET op :(

de accu is de [LI-PO] 2700Ah 11.1v (30.0WH) 3s (de orginele)

maar de accu word niet warm en is nog niet zo oud!

mvg. 2000thy

Terzijde; Het warm worden van een LiPo is niet het magische signaal dat hij aan het opladen is.
Dat was 'vroegâh' met andere soorten accu's.
Mijn LiPo's worden nl. enkel warm bij het ontladen en dan ook nog maar in sommige vliegtuigen (hotliner).
Als je 2 lampjes hebt (nog specifieke kleuren erbij?), en normaliter gaat het zoals jij omschrijft maar nu is daar iets in veranderd (knipperen) dan kan het wijzen op verkeerd aansluiten van de accu (minimale kans door XT-60 stekkers), een kapotte accu of een kapotte lader.
Heb je een mogelijkheid om je accu te testen? Een eventuele 2e accu (altijd handig bij 2 uur laadtijd ==> 0,5C en maar 10 minuten vliegtijd)?
Eigenlijk kan ik je verder nog aanraden om een andere LiPo lader te kopen, is vandaag de dag ook niet meer zo duur.
Hiermee krijg je de accu's over het algemeen beter en sneller geladen dan zo'n 'stopcontactlader' die ze er meestal bij leveren en je accu's gaan langer mee.
En hoe behandel jij je accu? Vlieg je hem iedere keer helemaal leeg tot aan het naadje?

Back