Zoals ik in een ander onderwerp al aan gaf wil ik vanaf volgend jaar serieus mee gaan doen met de F3K wedstrijden dit jaar heb ik wat modellen uitgeprobeert en geoefend met deze modellen. Nu heb ik een eigen ontwerp gemaakt en gebouwd wat lekker vliegt alleen het vlieggewicht ben ik nog niet tevreden mee daarom wil ik bij de Evo versie het gewicht terug dringen van 280 gram naar 260 gram het model heeft een span van 1465 mm en een vleugel oppervlakte van 21,5. In het model kan ik hoog uit een paar gram winnen al het lamineer werk is voor 85 % prepag. Nu gebruik ik een 350 mHa ontvanger accu vier cellen á 12 gram stuk ik heb een nieuwe accu liggen 8 gram per cel dus 16 gram winst echter ik zit te denken ik heb nog een 2 cel kokam accu liggen ook 8 gram stuk wat spanning betreft zou mijn ontvanger het moeten kunnen hebben want de spanning range ligt van 3,5 tot 9,6 volt. Mijn vraag is zijn er al mensen die lipo's gebruiken in hun HLG/DLG en zo ja wat zijn de ervaringen betreft de servo's ik gebruik 4x D 47's kunnen deze het aan.