ik moet wat nieuwe lipo's aankopen voor indoor/f3p. nu heb ik afgelopen seizoen de hyperion 240 mah G3 gebruikt. voor een vlucht heb je echter maar 160 tot 180 mah nodig. wat gaan jullie gebruiken dit seizoen, is er al wat nieuws te koop?
Als 180 genoeg is, kun je altijd de 180 mAh versie van de G3 pakken...... scheelt toch al weer 2.45 gram(volgens opgave) of er iets nieuws is weet ik niet......maar jah mijn grootste probleem is het B-programma ;-) niet de accu waarmee ik vlieg.....
Tis ook een beetje afhankelijk van de max stroom die je motor trekt. Ik vlieg gewoon weer met de 240's Hyperion. Groet
Enige nieuwe is 180mah van Hyperion. Verder veel kopiëen van china-merken met dezelfde C's (met name 5C laden). Moet zeggen dat na een lang seizoen mijn hyperions 240mah 2s nog steeds ok zijn. Heb ze goed "misbruikt". Vliegen, 5C laden, Vliegen etc... zelfs tot ingrijpen van de regelaar gevlogen voor lage spanning Geen één pakketje is kaduuk! Komend seizoen wederom Hyperion! groet ruud
inderdaad, ik heb de hyperion G3 240Mah nu met 1 ampere geladen. daarna met 1,5 ampere ontladen en weer geladen met 1 amperé. alle cellen ontladen 225 tot 235Mah en laden ook weer 225 tot 235 Mah, ik denk dat ze nog wel even kunnen.
Ik doe nu 2 seizoenen met de zippy 240. Lade ik vaak met 1 A en soms sneller. Na die 2 seizoenen deden ze het wel iets minder. Ik koop voor dit jaar weer nieuwe accu's. Ik heb nog 2 losse ongebruikte cellen liggen. Eens zien of die het nog doen. Ik zou graag een lichtere accu willen proberen. Mijn probleem is alleen dat het de neus alleen maar lichter maak en mijn zwaartepunt is nu ook al te achterlijk. (komt lood op ) Heb ook nog een lichtere motor liggen... Zou gewoon een nieuwe kist moeten proberen. Zoals het er nu uit ziet koop ik een paar nieuwe 240 zippy losse cellen. Ze zijn lang meegegaan, ik heb zelfs nu nog net iets teveel vermogen en ik kan niet lichter op deze kist. Dus ik zie niet waarom ik wat zou moeten veranderen. (hoewel ik ook 240 g3's kan kopen in nl als ik haast heb.)
Ik heb met de deluxe op 350 zippy's gevlogen, maar de 240's gaan inderdaad ook prima mee. Deze laad ik ook gewoon op 4-5C. Prestaties zeer vergelijkbaar met mijn 2 hyp. accutjes. Waarschijnlijk ga ik voor dit seizoen toch nieuwe hyperions aanschaffen, echt een reden daarvoor heb ik niet, maar duur klinkt goed...
De Deluxe is verkocht, Het is goed mogelijk om de A met een deluxe te vliegen, het is ook een heerlijke lange stabiele kist. Maar om echt lekker in onze nederlandse zaaltjes te vliegen is het minder fijn. Bij de IItop was ik iig helemaal in mijn element met de deluxe (behalve de spin) Nu wordt het iets anders, ik ben al aan het testen. *advertentie* Als er nog iemand een streckertje voor mij heeft, wil ik hem graag overnemen. Groeten, Ron
Peter weet nog niet of hij die kwijt wil. Dit is een xerces V1 (f3p.nl) vliegt goed, heeft potentieel.
kun je genoeg stroom leveren als je maar 240mah gebruikt, als de motor 10 mah verbruikt en 2S neemt kom je er toch niet , ik bedoel in piekverbruik of ben ik verkeerd
Omdat die pas vanaf vandaag bij mij thuis ligt. Ik had ook al een kist nodig voor 4 september, daarom heb ik deze semi-wedstrijdkist gebouwd om toch een beetje het gevoel te krijgen. Ik snap het niet?? Een motortje wat wij bij deze toestellen gebruiken trekt zo'n 5A (5000mA) Een 240mAh accutje moet dus 21x z'n capaciteit leveren. (5000/240=20,83) Dus je zal een accu nodig hebben boven de 21C wil je goed vermogen uit je accu kunnen halen zonder dat de spanning inzakt, en tevens houd je de accu ook langer heel.