accu kookt?

• Topicstarter Topicstarter teenhakker
  • Startdatum Startdatum
T

teenhakker

Guest
Ik was zojuist een loodgel accu aant laden, toen ik ineens een soort borrelend geluid hoorde, alsof er iets kookte in de accu, heel vreemd.
Ik heb gelijk de lader eraf gehaald, maar een half uur later borrelde het nog steeds, ik heb het nooit eerder gehoort. dat zou kunnen doordat het normaal vrij lawaaierig is als ik met de accu bezig ben, maar de accu is ook iedere week bijna leeg, ik laad hem de ene week op, er gebeurt een week niks mee, en hij is leeg. (De accu staat niet op een verarmde plaats normaal) Het is een loodgel accu van 25 A - 12V

Iemand enig idee wat er aan de hand is? :(

, dan zou de accu dus overladen moeten worden, maar de acculader zegt niet dat de accu 90% geladen is. en de laatste keer bij gebruik was hij wel leeg (oke ik gebruikte hem wel bij rond het vriespunt)...

Dr staat in die link ook ergens iets over het wegzetten van een lege accu :)
En overladen.....als je de accu met teveel A's zou laden wordt hij volgens mij ook te heet.
Maargoed....dat draadje geeft dacht ik wel goede uitleg over de accu dus lees en kijk even wat bij jou van toepassing is.

ja, das juist het gekke, hij maakt wel dat geluid, maar hij wordt totaal niet warm ...

misschien is het wel gwn normaal, maar heb ik het nooit gehoord. da tkan ook natuurlijk.

Back