Accu/lader gezocht Acoms AP227 bestuurbare auto

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door @kevin56, 10 mei 2015.

?

Bestuurbare auto werkt niet accu/lader

  1. accu leeg?

    0 stem(men)
    0,0%
  2. moet ik een lader hebben?

    0 stem(men)
    0,0%
  1. @kevin56

    @kevin56

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    2
    Ik heb op de rommelmarkt een grote bijna 1 meter lang een bestuurbare auto gekocht.
    Voorzien van afstandsbediening.
    Aan de onderkant zit een accu/batterij.
    op de afstandsbediening zit een stekker dat je de AB kunt opladen?
    Ik heb hier geen ervaring mee maar wil hem wel graag rijdend maken.
    Wie kelpt mij of heeft advies
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Wat voor type accu zijn die geladen en levert die nog wel spanning (natuurlijk in belastte toestand).?
    Wat is een AB?
    Wat wil je met een stemming bereiken?
    Je geeft te weinig informatie.
    Iemand die zijn mening wil geven kan die nog nergens op baseren.:confused:
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2015
  3. Mitch01

    Mitch01

    Lid geworden:
    20 jan 2015
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Gelderland (zuid)
    Ab is denk ik afstandsbediening
    Daar kun je een adapter in klikken om hem op te laden????????
     
  4. @kevin56

    @kevin56

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    2
    Nogmaals een pging om het te omschrijven, gisteren een bestuurbare auto gekocht met AB (afstandsbediening)
    Er zat geen lader bij,
    Hij doet dus momenteel niks.
    Nu is mijn vraag hoe kan ik hem aan de praat krijgen en waar kan ik die spullen bestellen/kopen
    Er zin een accu/batterij in zie foto.
    Op AB zit een aansluiting voor een adater
    Aan de achterkant van de AB moeten batterijen in,
    Heb er nu Duracel inzitten
    En wat kost zon auto nieuw?
    Ik wil er niet veel geld aan uitgeven want verkoop het weer op de rommelmarkt.
    Hoop dat de omschrijving zo beter is
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Dit is loei-oud, dus je hoeft niet te verwachten, dat de accu van de auto nog wat doet. De zender stamt nog uit de 80er jaren, de antenne is defect en op de foto mist het zenderkristal.

    Zelf zou ik er geen stuiver meer aan uitgeven en doorverkopen is natuurlijk onaardig, want dan zit een ander met de ellende.

    Als je toch nog wat wil doen, zul je bij een modelbouw winkel de benodigde materialen moeten halen.
    De zender heeft een laadplug, waarop een standaard laadsnoer van Futaba past. Zo lang je gewone batterijen gebruikt heb je zo'n snoer niet nodig.
    Als de kristallen van de besturing missen zul je een 27 MHz AM kristalset moeten aanschaffen. Met een beetje mazzel hebben de grotere modelbouw winkels er daarvan nog wel wat liggen. In tegenstelling tot FM-apparatuur maakt bij AM-apparatuur het merk meestal niet uit.
    In de auto zit een 12 V/1,9 Ah lood-accu. Het zal wat lastiger worden om er daarvan eentje met dezelfde afmetingen te vinden. Daarnaast heb je daar dan ook een lader voor nodig.

    Al met al zul je toch heel wat kosten moeten maken en dan nog is het de vraag of alles wel werkt.
     
  6. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Met de nodige apparatuur en kennis van zaken zou je het een en ander nog uit kunnen testen.
    Ik ben bang dat de spullen die vervangen moeten worden meer kosten als wat je er ooit voor terug zal krijgen.
    Mijn advies niet in investeren tenzij je zeker weet hoeveel dat het dan ook goed werkt.;)
     
  7. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Dat is een grote speelgoed auto. Hoort die zender er wel bij? Heb nog zo'n auto uit elkaar gehaald uit nieuwsgierigheid, was gewoon alles op 1 print, maar in het groot.
     

Deel Deze Pagina