hoi ik heb een lader van 50 mah 100 mah 150 mah 500 mah dit zit allemaal in 1. wie weet wat dit inhoud. :roll:
Ik denk dat er een schakelaar opzit dan waar je de laadstroom kan instellen 50,100,100 of 500mAh? Of is het een lader met 4 laadaansluiting iets meer info kan ook wel helpen om je verder te helpen.(Merk type?)
ow sorry het is een 1 van 25 ma en 2 van 50 ma en 2 van 100 ma en 1 van 500 ma dit zit allemaal in een lader het merk is simprop electronic ladegerät wat voor een volt levert dat op :wink:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=9170 De verschillende uitgangen bepalen de laadstroom. Bij sommige modellen kan je ook de aansluitingen doorlussen om meer stroom te krijgen. En je laadtijd is capaciteit van de accu delen door de laadstroom maal 1.4
Dit klinkt als een goeie ouwe milti lader. Dit ding bestaat al heel erg lang en je kan er best goed je NiCad accu's mee laden. Let wel op dat alleen langzaam laden mogelijk is en dat je zelf de laadtijd in de gaten moet houden. Het kan dus verstandig zijn om een nog niet helemaal lege accu eerst helemaal te ontladen voordat je met laden begint. Dit omdat je nooit precies weet hoeveel er nog in je accu zit als je begint met laden. De kans dat je te lang laad is dan zeker aanwezig. Met deze lage laadstromen kan dat niet direct kwaad in de zin dat er een cel zal ontploffen maar het betekend zeer zeker dat je accu duidelijk korter mee gaat. Ook zal de inwendige weerstand langzaam maar zeker steeds hoger worden wat problemen kan gaan geven als je eventjes meer stroom nodig hebt. Op het moment dat je even alle servo's beweegt wordt er zoveel stroom gebruikt dat de accuspanning even inelkaar zakt door die hogere inwendige weerstand. Die dip in de accuspanning kan problemen in je ontvanger veroorzaken die heel erg veel op storingen van buitenaf lijken. Alles bijelkaar kan je deze lader best gebruiken ALS je goed weet wat je doet!
met 50 mah overlaad je, je cellen niet snel. enne als je geen ervaring heb met ontladen niet doen. dan kan je veel sneller van je accu af zijn als je het niet goed doe. Ik heb 20 jaar met een soortgelijke lader geladen. nooit geen last gehad. Maaar je accu's zijn wel wat eerder kapot als met de huidige delta peak laders. maar als je na een jaar of 5 je accu's ververst heb je echt geen probleem
Ook ik heb zo'n Simprop. Let ook op: wanneer je laadt met 500 mA mag je niet tegelijkertijd de andere uitgangen gebruiken! Wat anderen al bevestigd hebben: je kunt echt niet zien wanneer je accu vol is. Je moet dit inschatten, met de genoemde gevolgen van dien. Ik overweeg dus een nieuwe lader aan te schaffen. Op dit moment heb ik lood-accu’s 12V - 7Ah en accupacks van rond de 1300 mA. Ik zou op de lader graag wat meer gegevens zien en zeker wanneer de accu vol is. Wie heeft er een "aanrader" :?: Groet, Kees.
Kees, Er zijn op dit forum al vele laders besproken die netjes in de gaten houden wanneer een accu vol is en dan het laden stoppen. Ga eens op zoek en doe er je voordeel mee. Nog wel een waarschuwing, er bestaan GEEN apparaatjes die je kunnen vertellen hoever een accu ontladen is. De enige manier om daar achter te komen is door te meten hoeveel stroom er uit gebruikt is en dat is niet altijd eenvoudig.
hoi allemaal ik heb die lader voor alleen die lood accu's. te laden want voor de accu die in mijn vliegtuig. zit daar heb ik een aperte lader voor .maar ik wil weten wat de uitgangen. van de lader geven hoeveel volt.
ik heb een stroom meter maar dan weet ik niet wat er precies uit komt want dat verandert de helle tijd.
Martijn, Aan een stroommeter heb je vrijwel niets, je moet een voltmeter hebben. En als je die hebt heb je er bij deze lader nog niets aan omdat de spanning die uit deze lader komt vrij hoog is. Het kan wel 18 tot 20V zijn! In de lader zitten lampjes (de oude versie) die als een soort weerstand werken en zo de laadstroom bepalen. Een lampje is daar redelijk geschikt voor. Als er meer stroom gaat lopen gaat hij feller gloeien (meer licht geven) en zal de weerstand van het lampje hoger worden wat de stroom weer beperkt. Wordt de stroom lager dan zal het lampje minder gaan gloeien en zal de weerstand lager worden. Hierdoor wordt de stroom dan weer iets hoger. Op deze manier blijft de laadstroom redelijk konstant. Het enige echte nadeel is dat de lampjes een beperkte levensduur hebben en na een paar jaar intensief gebruik plotseling de geest kunnen geven. Om aan de juiste lampjes te komen kon wel eens lastig zijn. De moderne versie van deze lader heeft electronische schakelingetjes die de stroom bepalen. Dit is nauwkeuriger en gaat langer mee dan de lampjes. Deze lader is niet, beter gezegd slecht, geschikt om er loodaccu's mee te laden. Het KAN wel maar om te voorkomen dat je je accu overlaad zal je met een goede nauwkeurige voltmeter konstant de spanning moeten meten om te zien wanneer hij vol is. Een 12V loodaccu is echt 100% vol als de spanning 14,4V heeft berijkt. Ga dan niet door met laden want dan gaat er binnenin gas ontstaan dat via ventieltjes weg zal lekken. Al het gas dat weg is kan je er niet meer in terug krijgen en daardoor ben je zeker capaciteid kwijt!