Accu loopt leeg??

Hoi allen,

ik heb op mijn heli een accu zitten van 4,8 volt. Nu kan ik deze helemaal opladen, maar na een dag of 4 is hij weer nagenoeg leeg. Kan ik hier wat tegen doen of gewoon niet zeiken en een nieuwe halen??

Gommel zei:
gewoon niet zeiken en een nieuwe halen
Elke accu kent een zekere mate van zelfontlading. NiMH-accu's kennen dit verschijnsel veel erger dan NiCd's, maar een accu die na 4 dagen al weer praktisch leeg is, is domweg niet in orde en daaraan valt niets te doen.

Bij NiMH accu's wil nog wel eens één celletje uit de pas gaan lopen ....... van alle celletjes appart de spanning meten.

Als er één celletje een (veel) te lage spanning heeft zou je deze appart moeten laden (moet je het accu-pack, waarschijnlijk wel een beetje voor slopen), lastige is alleen dat veel laders niet goed met één cel om weten te gaan .... meestal blijven de cellen wel weer een tijdje in de pas nadat ze allemaal weer gelijke spanning hebben.

Hoe laad jij die accu op?
Misschien is het raadzaam om hem 14 uur op 1/10 van de capaciteit van de accu te laden, en kijken hoe die het dan doet.

Gommel zei:
Hoi allen,

ik heb op mijn heli een accu zitten van 4,8 volt. Nu kan ik deze helemaal opladen, maar na een dag of 4 is hij weer nagenoeg leeg. Kan ik hier wat tegen doen of gewoon niet zeiken en een nieuwe halen??
Precies. :wink:

Ik denk dat de Heli iets duurder is als een nieuwe accu. :lol:

Bij ontvanger accu geen risiko nemen , gewoon effe een nieuwe er in.

Mvg Johan

Oke , bedankt.

plotterwelt heb je ook gelijk in ding kost toch niks
--> Geen risico lopen.

Ook de rest van de reakties bedankt, maar wil eigenlijk niet in mijn accupak lopen snijden.

Zal hem nog wel s 14 uur op 180 Ah laden. Bedankt voor de tip.

Back