accu-motor?

Hallo allemaal,
Mijn romp van de Smit Rotterdam (BB) is al bijna af. Nu ben ik bezig het internet af te stropen voor goede electronica, maar helaas zie ik door de bomen het bos niet meer :confused:

Kunnen jullie mij helpen? Ik wil graag:
2x 12 volt motoren (veel kracht, maar liever geen speedboot ;))
Boegschroef (R108-02)
Twee twaalf volt accu's (hoeveel ampere moet ik dan nemen??)

Als jullie me kunnen helpen zou ik heeel blij zijn :D

Hoe lang is de boot en hoe breedt?
Ik heb ga voor

2 buhler motoren via hobbieplaza (tot boot van 2 m en schroef 10cm ) ( heb voor m'n kleine duwboot 50x20 een buhlermotor met 60mm 4 bladschroef op 2 x 5 amp accu heeft wel mooi vermogen
En 2 accu's van 7 ampère denk ik Of 2 x ( ik heb 2 24v buhler motoren maar zij er ook in 12v)

hallo
bedankt voor uw reactie i.v.m. vakantie kon ik niet reageren
de boot is 90 cm lang en 21 cm breed. kracht vindt ik belangrijk want ik wil graag kunnen slepen.

Dan zou ik kijken voor 2 flinke buhler motoren , die ik heb kunnen tot 24 v bijv loodaccu

En dan heb je mooi wat koppel! Rc point heeft een cti thor regelaar die 24 v aan kan

Ik heb ze zelf bij hobbieplaza besteld
Accu ben ik nog niet over uit denk 2x 4 of 2 x 7 ampère

Robert-Jan,

Bühler motoren zijn heel goed, maar bedenk wel dat ze maximaal 4,5 A mogen opnemen bij volle belasting (Vol vermogen vast aan de wal). De ervaring van een verbrandde Bühler heeft ervoor gezorgd dat ik nu een 1:3 vertraging heb ingebouwd. Resultaat: vol vermogen vast aan de wal 4,5 A, vijfblad schroef met 45 graden spoed op de naaf en diameter 85 mm.

mvg,

Paul

Robert-Jan,

Bühler motoren zijn heel goed, maar bedenk wel dat ze maximaal 4,5 A mogen opnemen bij volle belasting (Vol vermogen vast aan de wal). De ervaring van een verbrandde Bühler heeft ervoor gezorgd dat ik nu een 1:3 vertraging heb ingebouwd. Resultaat: vol vermogen vast aan de wal 4,5 A, vijfblad schroef met 45 graden spoed op de naaf en diameter 85 mm.

mvg,

Paul

Een motor moet je ook niet te zwaar belasten...
Ik ben zelf niet zo weg van vertraging,
Ik heb nog geen buhler op gerookt, handwarm warmer word hij niet

Met de 24v 85 watt versie nog geen ervaring aangezien de boot nog niet vaarklaar is

Back