H
honda
Guest
Beste lezers,
Ik heb een Vario Silense gekocht. Een behoorlijke overstap na een coaxiaal helicoptertje, maar anderzijds, hoe groter, hoe stabieler.
Ik heb nu het volgende probleem. De accu's hebben blijkbaar (te) lang gelegen, er is onvoldoende vermogen om de heli de lucht in te krijgen. (te weinig toeren en te sterk afremmen van de rotorbladen bij het kantelen) en na 2 minuten is het helemaal over.
Ik kan de accu's (2 x 12 is 24 NC-cellen) wel laden met een 12V lader (Graupner MC-ultra Duo) een computergestuurde snellader waarmee een accu van 4,8 tot 30 volt geladen kan worden met 100mAh tot 3Ampere, 4 tot 24 cellen. De lader geeft ook aan dat de accu's vol zijn en slaat dan ook af. Maar de accu kan de spanning blijkbaar niet meer vasthouden.
Een nieuw accupakket is relatief prijzig. Is een accupakket nog te redden door te laden en te ontladen en hoe kan ik dat het beste doen? Snel of langzaam laden / ontladen? Hoe vaak?
uppydogeyes:
Wie heeft er een advies of is het gewoon einde accu?
Groeten, Peter
Ik heb een Vario Silense gekocht. Een behoorlijke overstap na een coaxiaal helicoptertje, maar anderzijds, hoe groter, hoe stabieler.

Ik heb nu het volgende probleem. De accu's hebben blijkbaar (te) lang gelegen, er is onvoldoende vermogen om de heli de lucht in te krijgen. (te weinig toeren en te sterk afremmen van de rotorbladen bij het kantelen) en na 2 minuten is het helemaal over.
Ik kan de accu's (2 x 12 is 24 NC-cellen) wel laden met een 12V lader (Graupner MC-ultra Duo) een computergestuurde snellader waarmee een accu van 4,8 tot 30 volt geladen kan worden met 100mAh tot 3Ampere, 4 tot 24 cellen. De lader geeft ook aan dat de accu's vol zijn en slaat dan ook af. Maar de accu kan de spanning blijkbaar niet meer vasthouden.
Een nieuw accupakket is relatief prijzig. Is een accupakket nog te redden door te laden en te ontladen en hoe kan ik dat het beste doen? Snel of langzaam laden / ontladen? Hoe vaak?

Wie heeft er een advies of is het gewoon einde accu?
Groeten, Peter