accu opladen in 30 seconden hoe lang kunnen we daar nog van dromen?

gewoon met een kleinere accu vliegen ;).

En 24000W op 230V = +/- 100A.
Haal ik net niet met mijn 3 fasen 25A aansluiting. maar een 50A 3 fase aansluiting of zwaarder is ook gewoon te verkrijgen hoor ;)

maar tel accu 3,7V 2Ah is 7,4W * 120 = 888W + verlies = 1kW. geloof niet dat je telefoon op 5V 200A aan kan.... daarmee kun je praktisch lassen.. en dan hebben ze het over een adapter formaat laptop??? dus er worden andere truuks toegepast ;).

Ik denk persoonlijk dat het probleem meer in de accu's zit dan in de laders, mijn Gens Ace(2S) zijn gekeurd tot 5C laden met 5000mah capaciteit, dus 25ampere/185watt(zonder verliezen), en dan duurt dit een minuutje of 12.
Laders van 185+watt zijn er al heel wat langer, alleen de accu's die dit (blijven) volhouden zijn er nog niet.

Ook de prijs vind ik knap, Samsung en Apple laders worden volledig in bulk geproduceerd en doen niks geks en de Samsung lader kost 25 euro en die van Apple 20 euro.

Als dit waar is, verwacht ik dat je de accu eruit moet halen en in een apparaatje moet steken zoals je soms ziet bij foto camera's, ik denk dat zoveel ampères door de stekker bij een S4 het doet smelten.
Ook zal het minder prettig zijn als je accu de geest geeft in je telefoon terwijl je hem aan het superchargen bent, is niet alleen je accu binnen 5 ladingen stuk, maar ook je telefoon.

:thumbsup:Wat je schrijft Cheeta! Hoe wil je een telefoonaccu met een dergelijke stroom laden? Kijk eens naar de contacten waar die stroom door zou moeten, ze zullen gewoon wegsmelten!
Dan ook de contacten van de accu, zullen die een dergelijke stroom kunnen verwerken? Ook daar heb ik de nodige twijfels over. Nee dit soort laders zijn niet praktisch en zullen volgens mij niet bruikbaar blijken. Accu's laden in een kwartier lijkt mij nog wel haalbaar en in de praktijk bruikbaar hoewel het voor de grotere capaciteiten wel flik hoge stromen met zich mee brengt.
O en dan nog een punt, kunnen de accu's wel zo snel geladen worden? De accu's die we nu kennen zullen dat niet volhouden. De meeste zullen zo'n behandeling hoogstwaarschijnlijk niet overleven. Dus moeten er ook accu's ontwikkeld worden die zo snel geladen kunnen worden.

P.S. Kijk ook eens naar die stekker die ze gebruiken om de "lader" aan te sluiten. Zoveel Ampère daar doorheen? :nooo:

Laatst bewerkt:
Hebben jullie ook het filmpje bekeken?

Gezien wat voor enorme accu achter de telefoon zit?
en dan heb ik nog niets gezegt over een zeer verkeerde stekker die er wordt ingeplugt.

Volgens mij (logisch denken) staat er op de stekker(male) gewoon de laad spanning!!!!
Dit gaat volgens mij ook niet lang goed!

Maar was het kort geleden niet 1 april?

Mvg. Richard

Back