S
s3rioussam
Guest
Hoi Allemaal,
Ik heb gisteren van iemand een leuke auto gekocht met accu's en accu lader
De lader is van robbe de power peak infinity 2 en de accu's zijn gm power pack 7N-3600 Ni-MH (8,4V/3,6Ah).
Als ik de accu aan de lader koppel en op automatisch zet dat laadt ie op met ongeveer 5A terwijl er op de accu staat snellaadstroom 4A max.
Als ik hem op handmatig zet moet ik nogal het een en ander instellen zie hieronder:
Set Char Laadstroom zou dus 4A moeten zijn.
Set Disc ontlaadstroom die staat standaard op 0.1A
S.DC.CUT eind ontlaadspanning die staat standaard op 14V
S.M.CUR. trickle laadstroom staat op 50 mA
S.Pause 5 min
en dan nog M1 CH staat op 0mAh en M1 DC staat ook op 0mAh maar volgens mij hebben deze met het geheugen te maken.
Kan iemand mij uitleggen wat ik hier nu in moet stellen? En of de themische veiligheid(dat ie boven de 40 graden stopt met laden) ook werkt op manual?
B.V.D.
Jeroen Kokhuis
Ik heb gisteren van iemand een leuke auto gekocht met accu's en accu lader
De lader is van robbe de power peak infinity 2 en de accu's zijn gm power pack 7N-3600 Ni-MH (8,4V/3,6Ah).
Als ik de accu aan de lader koppel en op automatisch zet dat laadt ie op met ongeveer 5A terwijl er op de accu staat snellaadstroom 4A max.
Als ik hem op handmatig zet moet ik nogal het een en ander instellen zie hieronder:
Set Char Laadstroom zou dus 4A moeten zijn.
Set Disc ontlaadstroom die staat standaard op 0.1A
S.DC.CUT eind ontlaadspanning die staat standaard op 14V
S.M.CUR. trickle laadstroom staat op 50 mA
S.Pause 5 min
en dan nog M1 CH staat op 0mAh en M1 DC staat ook op 0mAh maar volgens mij hebben deze met het geheugen te maken.
Kan iemand mij uitleggen wat ik hier nu in moet stellen? En of de themische veiligheid(dat ie boven de 40 graden stopt met laden) ook werkt op manual?
B.V.D.
Jeroen Kokhuis