accu pak of losse cellen

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
T!/\/\ zei:
okeey maar mij harssoldeer blijft niet plakken op mijn cel en dan zit het aan mijn cel dan blijft het weer niet op het lipje en dan word het niet meer vloeibaar pff wat een werk ben er maar effe mee gestopt het lukt niet echt :?
Soldeerbout te klein (100Watt), soldeerplek niet goed schoongemaakt en/of voorvertind. Lees nou eens de links die ik gegeven heb.

hallo

dien 15 jarige waar je de naam niet van kunt intikken

dan zeide nie goe bezig

ofwel is je soldeerboud te licht in wattage
ofwel is hij hardstikke vuil
ofwel is de punt niet goed vertind voor je met solderen begint
maar iets doe je verkeerd
want die tig miljoen mensen waar het wel bij lukt(mij inbegrepen) da zijn allemaal geen licentiaat afgestudeerde niet????????

de volgorde is
eerst je soldeerlippen wat opschuren en ontvetten
dan de lip verwarmen en als ze echt warm is er een klein beetje tin op leggenen uitwrijven
(ik doe dat altijd met een vlammetje van zo een gasbranderdje .dat gaat lekker snel en krijg je mooie vertinde lipjes van)
na het vertinnen van al die soldeer lippen
je koppen van je accus opruwen en ontvetten
verwarmen en tin op aan brengen en daarna direct je soldeer lip .
je hoeft nu ook geen tin meer toe te voegen der zit genoeg op om de hele handel bij elkaar te houden.
kabeltjes opdezelfde manier vertinnen en aanbrengen
krimpkous er over heen krimpen en ik maak dan met een warme priem gaten in de krimpkous om kondens uit het samengestelde pack te kunnen laten ontsnappen
dit om oxidatie tegen te gaan

da was het
sportieve groeten raf
ps ik maak mijn soldeer lippen uit rood koper

het is me gelukt alles in een keer heb er effe de tijd voor genomen en heb het allemaal is goed bekeken en schoon gemaakt :lol:

nog bedankt voor het helpen met de info :pim:

Zie je wel T!/\/\!!!!!!!!!!!
Even de tijd nemen EN zorgvuldig werken dan lukt het zeker en ook goed. Succes met je accupack.

Back