accu paket gemaakt

Hallo

Ik heb een paket van 8cellen 1050 kan cellen gemaakt .
Het is niet de eerste keer dat ik een paket soldeer ,maar wel dat er zoweinig stroom in en uitgaat
Maar als ik ze laad dan gaat er niet meer in als +/_ 850 mAh in
Ik heb 3 paketten gemaakt en de andere 2 gaat +/- 650 mAh in
Als de cellen per cel gemeten wordt zit dat tussen de 0,92 en 1.02 voltt in
Wat is er mis :?: of klopt het wel :!:

Als de celspanning 1,5V is heb je die behoorlijk overladen! Dat is niet best voor ze dus dat kan je beter niet doen. Een spanning van 1,35V of misschien 1,4V is normaal gesproken een goed en veilig maximum. Ook dan is de accu echt vol en zal je er veel langer plezier van hebben.

Een celspanning tussen de 0,9V en 1V betekend gewoon dat de cellen leeg zijn. Dat kan inderdaad komen doordat de delta-piek te gevoellig staat ingesteld. Staat de lader in de NiMH mode misschien?
Een andere mogelijkheid is dat de lader afslaat door een "valse" delta-piek. Die willen nog al eens ontstaan aan het begin van het laden als de accu leeg is. Om die reden zijn er veel laders die gedurende de eerste 10 minuten of zo niet naar een delta-piek kijken. Wat je kan proberen is de accu nog een keer aan de lader te hangen en gewoon nog een keer de startknop in te drukken. Als alles goed gaat zal de lader dan wel de accu normaal opladen. Werkt dit ook niet dan moet je eens kijken wat er gebeurt als je de accu aan een andere lader hangt. Laad hij dan wel goed op dan zou er iets mis kunnen zijn met jou lader.

Ik heb het met 2 laders geprobeerd en het is allebij het zelfde de ene lader is een Schulze 6-330d en de andere een Infinity 2
Als ik ze er nog een keer aan hang gaat er nog wel weer 200 bij in maar ik heb het nog niet op een rijtje hoeveel er totaal in is gegaan
Het zijn 1050 NIMH accu's
De delta-piek heb ik nog nooit wat aan gedaan dus staat altijd hetzelfde.
Bij de andere accu's gaat het wel goed behalve de laatst gemaakte paketten.

Ik heb het met 2 laders geprobeerd en het is allebij het zelfde de ene lader is een Schulze 6-330d en de andere een Infinity 2
Als ik ze er nog een keer aan hang gaat er nog wel weer 200 bij in maar ik heb het nog niet op een rijtje hoeveel er totaal in is gegaan
Het zijn 1050 NIMH accu's
De delta-piek (Normaal) heb ik nog nooit wat aan gedaan dus staat altijd hetzelfde.
Bij de andere accu's gaat het wel goed behalve de laatst gemaakte paketten.

Ik weet niet waneer ze kapot zijn .
Zoals ik al zijn belast zitten ze tussen de 0,92 en 1.02 voltt in
Waar ik ze weg heb doen ze ook niet moeilijk (aircraft-world) en als ze er weer zijn willen ze ook wel nieuwe opsturen .
Maar dan moet ik wel weten welke er stuk zijn en ik ben wat electro een echte oen :lol:

KAN 1050mAh NiMH single cell, High Amperage
En de motor is een speed 400 met een ghunter prop
Het geheel zit op een Zagi
Ik heb ze gesoldeerd met een soldeerbout met een hamer kop .

Ik heb er vanmiddag mee gevlogen
Het ene paket heb ik 252 min mee gevlogen .
nadat de accu leeg gevlogen (bec)is er 776 mAh ingegaan.
Nadat ik heb nageladen ging er nog 147 mAh bij

Het 2e paket 331 min mee gevlogen ging 783 mAh in .
Bij het naladen nog eens 121

Ik moet nu eten en daarna zal ik ff meten hoeveel amp de motor trekt

Oeps hoeveel van die paketten wil je hebben :D
ik vergeet wel eens vaker letters en tekens :oops:

Het eten was lekker
Ik heb ff gemeten hoeveel amp de motor trekt dat is 11 mAh

Ik denk dat ik het mailtje van Air-craftworld eens beantwoord en kijken wat hun er van zeggen

Tja, het gebruik van de juiste eenheden is wel erg moeilijk voor je. Een motor verbruikt geen 11 mAh. Dit moet waarschijnlijk 11 Ampere zijn. Als je deze stroomsterkte betrekt uit een accu met een capaciteit van 1050 mAh mag je een theoretische motorlooptijd van 340 seconden verwachten. In de praktijk zal dat door diverse oorzaken, waaronder warmteontwikkeling in de accu, behoorlijk minder zijn.

Je een beetje verdiepen in de zaken waar je mee bezig bent kan geen kwaad. Dit soort fouten staan een beetje eh, dom!

Met vriendelijke groet,
N.P.S.

Een beetje meer respect mag wel hoor...

En besluit je niet te reageren, doe dit dan ook niet, en meld het dus ook niet! Want dan maak je ook niet waar wat je zegt, en dat is gewoon niet nodig...

Ik begrijp dat de rest allemaal nu pro is,en snapt hoe deze materie in elkaar steekt.... Enkel ook U bent eenmaal begonnen, en mensen hebben JOUW ook geholpen de materie te doorgronden....

Dus help een ander, of post gewoon niets.

Bedankt,
Emil

Inderdaad stroom is helemaal niet voor mij
ik snap er niets van en het gaat er ook niet in

Het is inderdaad 11 ampere en de tijd is 3,5 min en 783 mAh ging in het paket.
Ze worden met 1 ampere laden ook al een beetje warm als hij bijna vol is
Ik wil eigenlijk gewoon weten hoelang je normaal met zo'n paket kan vliegen

Jammer dat jullie kort zijn
Maar toch bedankt

Dankje Psygho

elctro gaat er bij mij eenmaal niet in.
ik vindt het ook een beetje jammer van de laatste reactie's
ik laat het hier wel bij met dit draatje

Bedankt voor de reacties.

Ik ga dit zo snel mogelijk proberen en kom er op terug.
Nu even druk aan het werk

Nadat ik het heb gemeten meld ik met weer

thanks

Back