accu pakket solderen

Tja, dat is natuurlijk wel zo, alleen zou je dat "uitvijlen" ook wel in de lengte kunnen doen lijkt mij.

en ontladen tja daar heb je ook zat andere dingen voor hoeft niet speciaal zo`n ontlaad tray te zijn lijkt mij ?

Jaap J. zei:
... a) Met een saddle-of side-by-side-pack configuratie het zwaartepunt van de auto lager komt te liggen, omdat de cellen vaak iets in het chassis verdwijnen en ..,
Je zou het pack in twee inline gesoldeerde packs kunnen verdelen??

Jaap J. zei:
... b) Het voordeel van het ontladen (en dus gelijk trekken) op een ontlaadtray, m.a.w. het plegen van onderhoud aan de cellen, veel eenvoudiger is.
Ook bij inline gesoldeerde packs kun je altijd bij de polen, de beker van de ene cel is verbonden met de 'dop' van zijn buurman. Gewoon door de isolatie heenprikken zou ik zeggen, als niet auto-rijder.

Ron,

natuurlijk zijn er ook wel andere manieren voor, maar:
a) de meer professionele chassis zijn nu eenmaal zo vormgegeven dat ze geschikt zijn voor side-by-side of saddle. Jouw suggestie doet aleen opgeld als een fabrikant een chassis gaat leveren waarin de door jouw voorgestelde configuratie mogelijk is, en dat zal waarschijnlijk niet zijn voordat Pasen en Pinksteren op een dag vallen.

b) Het op een tray klikken van een pack is heel wat mider omslachtig dan de door jou geschetste methode. Natuurlijk kan dat ook, maar wij auto-jongens doen elkaar nu eenmaal graag na.

tja naja mij punt is waarom worden ze dan ook niet zo gemaakt dat dat kan, het levert voornamelijk voordelen op en je zou zeggen dat dit voor rpo`s toch wel een gemiste kans is, maar ach zoals al eerder gezegt het zal er toch wel niet komen.....

Back