accu probleem (nihm)

Beste,

Recentelijk heb ik een ultramat 6 lader gekocht en 2 graupner 3000 nimh accu stickpacks. Nou heb ik bijde stickpacks 1 keer kunnen laden.

de accu's gebruik ik in mijn startbox, nu heb ik net een nieuwe motor dus die klemt nog behoorlijk en dus liep alles even vast, alleen toen deed de startbox het niet meer,

nu kwam ik thuis en dacht ik laad de accu's nogmaals op en probeer de startbox nogmaals,

de eerste accu was binnen een uurtje vol,

de 2de accu laden kon niet meer want de lader geeft een alarm dat er geen accu aan zit.

Is deze accu nu kapot of is er wat anders mis....

Beste,

Recentelijk heb ik een ultramat 6 lader gekocht en 2 graupner 3000 nimh accu stickpacks. Nou heb ik bijde stickpacks 1 keer kunnen laden.

de accu's gebruik ik in mijn startbox, nu heb ik net een nieuwe motor dus die klemt nog behoorlijk en dus liep alles even vast, alleen toen deed de startbox het niet meer,

nu kwam ik thuis en dacht ik laad de accu's nogmaals op en probeer de startbox nogmaals,

de eerste accu was binnen een uurtje vol,

de 2de accu laden kon niet meer want de lader geeft een alarm dat er geen accu aan zit.

Is deze accu nu kapot of is er wat anders mis....
ik heb dat ook wel eens, wel met een ander type lader, alleen wel dat de lader niet ziet dat er een accu aan hangt. meestal komt het doordat het stekkertje er wel aan zit, maar net geen contact maakt. het is dat altijd een beetje friemelen totdat hij wel contact maakt. misschien is er (te) weinig contact met de stekkers?

Hoi

Ik kan maar 1 tip geven betreft die stekkers mits ze van tamiyha zijn.
soldeer er deens of goudcontacten 4mm aan, dan weet je zeker dat het goed is

groete Hans

Misschien een stomme vraag maar hoe krijg ik die tamiya connector er af dan? Of moet ik die dan ook nieuw kopen?

hoi

je zal alles connectors eraf moeten knippen en vervolgen nieuwe eraan solderen

en dan rekening houden dat er aan de plus(rood) een mannetje gesoldeerd word en de min(zwart) een vrouwtje. je zult ook een Y kabeltje moeten maken om van 2 accu's is serie naar 1 aansluiting naar de startbox. ook moet je krimpkous om de connetors doen voor het goed te isoleren. als je het niet snat zal ik proberen een tekening te maken

groeten Hans

voeg me even toe op msn justmehi88@hotmail.com

je kan ook aan de binnenkant van de tamiya stekker de zijkanten indrukken zodat je het witte gedeelte eroveraf kan schuiven, maar dit is wel een enorm gepriegel

Ik heb de accu maar even terug gestuurd naar de winkel voordat ik ergens in ga knippen haha :mrgreen: dus even afwachten wat hun bevindingen zijn....

dan lijkt mij ook verstandig om nog even te wachten haha, hopelijk kan de winkel je probleem verhelpen;)

ook al blijkt de accu niet goed, zou ik toch andere connectors aansolderen.

het vermogen alleen al is hoog.

groete Hans

Back