Accu probleempje

Hallo allen,

Heb ik net 2 lipo's binnen gekregen van hobbycitty 6s 3000mah
dus gelijk maar even laden dacht ik.
De ene ging goed, maar de andere geeft de error "Battery low"
Nu heb ik een lipo tester en die meet alle cellen rond de 3,8 volt.

Zou de hoofdkabel niet goed gesoldeerd zijn aan de batterij?
Lijkt me ook niets om gelijk de hoes eraf te snijden ivm garantie enzo

Iemand al eens zo'n probleem gehad?

(Ik heb overigens nog geen multi meter om de hoofdkabel te meten)
 
Dat is raar,

Als er 1 cel te laag (onder de 3v) zit dan zou je hem
even op nimh stand kunnen laden.

Maar jij zegt dat ze allen op 3.8v zitten.

Moet je echt eerst de hoofd kabel voor meten.

Misschien zit er ergens 1 los waardoor die onderbroken is.
De balancer kabel kunnen wel oke zijn waardoor je daaraan niks ziet.
 
Dat is raar,

Als er 1 cel te laag (onder de 3v) zit dan zou je hem
even op nimh stand kunnen laden.

Maar jij zegt dat ze allen op 3.8v zitten.

Moet je echt eerst de hoofd kabel voor meten.

Misschien zit er ergens 1 los waardoor die onderbroken is.
De balancer kabel kunnen wel oke zijn waardoor je daaraan niks ziet.



Zal hem morgen even meten op m'n werk,
Ben wel benieuwd

Iemand bekend met de eventuele garantie van Hobbyking?
 
Eerst even een mailtje sturen met foto van de accu, waarschijnlijk zul je hem terug moeten sturen, en dat wil je niet (20 euro)
Maar misschien krijg je een credit, dus altijd proberen !


Maar eerst even op de polen meten ;)
 
Zo, vandaag even doorgemeten en wat denk je.....
Gewoon 23.1 volt.

Dus ik net weer proberen aan de lader..... en hij doet het:p

Nu maar hopen dat het vreemde kwaaltje niet terugkomt, en al helemaal niet onder het vliegen.
Morgen maar eerst de accu een keer leeghoveren...
 
Nu maar hopen dat het vreemde kwaaltje niet terugkomt, en al helemaal niet onder het vliegen. Morgen maar eerst de accu een keer leeghoveren...
Pas op dat je dat alleen maar doet als je een losse ontvanger accu gebruikt. Als je je ontvanger en servo's voedt vanuit de hoofd accu (d.m.v. een BEC) dan kon het wel eens gevaarlijk worden. Ik zou mijn heli en de veiligheid niet op het spel zetten voor een goedkope accu die je niet vertrouwt.

Autoroteren als de motor uitvalt is één ding, besturing verliezen is einde verhaal.
 
Back
Top