accu tamiya tt-01

• Topicstarter Topicstarter robin vd berg
  • Startdatum Startdatum
R

robin vd berg

Guest
hey,

ik ben van plan om een tamiya tt-01 te kopen, en vroeg me af hoe lang je met 1 volle accu rijd :?:

baai.

Robin,

Dat is afhankelijk van een heleboel zaken. Welke accu ga je erbij kopen? 1500 of 4200 mAh, op de laatste rijd je 2,5 keer zo lang als op de eerste maar de 4200 is ook duurder.

Ga je de auto opbouwen met of zonder kogellagers? Scheelt algauw 2a3 minuten rijtijd.

Gebruik je de standaard motor of een snellere??

Allemaal dingen die van invloed zijn op de rijtijd.

Vertel eens wat meer dan krijg je een beter antwoord.

Groeten

Jasper

Hallo Robin

Ik heb ook net een nieuwe TT01.
Ik reed op mijn Sanyo 2600 mA ongeveer 35 minuten.
Ik heb de auto wel voorzien van een aluminium aandrijfas en kogellagers.
Voor de rest is de auto nog standaard.

Ik heb er twee accu's bijgekocht van Vapextech 4300 mA.
Deze zijn iets van 40 euro per stuk.
Ik heb ze net binnen en nog niet getest.

Een goede lader is ook belangrijk.
Zoals zovelen hier heb ik een Graupner Ultramat 14, 5A snellader

hey,

ik wil er in begin geen kogelagers in doen, en ook nog geen snellere motor. ik gebruik in begin gewoon de Rs 540 Electro Motor.
Ik neem een accu van 2000 mAh.

baai

Geloof me Robin, kogellagers WIL je er wel in doen... Daar heb je zoveel meer plezier van tijdens het rijden... Glijlagers moet je smeren en daar komt dus weer vuil tussen... Dus meer schoonmaakwerk en dergelijke... Kogellagers lopen mooier, stiller, sneller en hebben minder onderhoud nodig als glijlagers...

hey,

oke dan zet ik er kogellagers in.
hoe duur is dat ongeveer 1 zo zetje.

Ongeveer € 26,95

ROAL heeft het op de site bij onderdelen TT-01 maar elke zaak die Tamiya verkoopt kan je deze set leveren...

setje kogellagers heb je al voor 10, 60E.

Voor 12,60 thuis op je deurmat.

hmmmm :wink: dan had ik een nogal duur setje kogellagers, maar ook wel van kwaliteit !!
56,95 voor een goed setje. het heeft me geen windeieren gelegd.

Mattijn zei:
hoef je kogellagers niet te smeren?? oeps xD

Ja tuurlijk wel, maar veel minder als een bronzen glij-lager. Er zijn idd verschillende kwaliteiten kogellagers op de markt en de kwaliteit zit hem dan meestal in de prijs dus vaak is het "you get what you pay for". Kogellagers zijn wat minder ondrhousgevoelig als bronzen of nylon glij-lagers. Wat ik veel hoor is dat de standaard Tamiya kogelagers af-fabriek erg dik gesmeerd zijn en dus eerst in een bak met reiniger gestopt worden en daarna met een hoge kwaliteit smeermiddel weer gesmeerd worden zodat ze soepel lopen. Daarna zal je eens in de zoveel runs de lagers moeten smeren maar de heoveelheid is beduidend minder en zal dus minder vuil aantrekken. Het is zowieso aan te raden om na een X aantal keer rijden alle lagers te controleren en eventueel de mindere lagers vervangen...

Back