Wij willen voor het zweven af en toe een elektrische lier gaan gebruiken. Hiervoor is natuurlijk een forse accu nodig. Nu heb ik hier een gel accu staan die afkomstig is uit een elektrische rolstoel. Ik heb hem even geprobeerd en hij lijkt nog goed te zijn (is wel een aantal jaren oud). Nu is mijn vraag of een dergelijke accu voldoende (piek)stroom kan leveren. Op de accu staan verder geen gegevens maar hij is ongeveer even groot als de accu die ik in mijn auto heb zitten en die is 65 Ah. Het aantal keren dat ik met de lier omhoog kan is niet zo belangrijk omdat we over het algemeen maar met z'n tweeen zijn en we dus niet bv honderd starts per dag hoeven te maken.
Ik weet niet precies hoeveel stroom zo'n lier trekt (is afhankelijk van de kist die je eraan hangt lijkt me) maar dat zal toch al gauw een ampere of 30/40 zijn lijkt me?
Ik weet niet precies hoeveel stroom zo'n lier trekt (is afhankelijk van de kist die je eraan hangt lijkt me) maar dat zal toch al gauw een ampere of 30/40 zijn lijkt me?