accu testen ??

ik heb voor mijn walkera qr x350pro een 2e accu gekocht .
vandaag tijdens het vliegen viel de spanning weg en ,moest hem een paar honderd meter verder gaan halen.
gelukkig in een boeren akker ruw geland ongeveer 6 min gevlogen.
hoe kun je zo'n accu testen??
alvast vriendelijk bedankt franco smits

Ik heb sinds kort ook een batterij die vreemd doet. Allemaal goed als ik ze oplaad, mooi in balans. Ik stijg op met men F550 en het celvoltage zakt vrijwel binnen de minuut naar 3.55v.. Is er een manier om echt te kunnen testen of de batterij stuk is of in welke mate? Het is wel duidelijk dat de batterij niet meer goed is, maar om te kunnen zeggen: deze batterij is voor 70% versleten ofzo?

Om welke accu gaat het?
Hoeveel cellen?
Hoeveel mah?
Hoeveel C?
Klinkt in mijn oren als een te lage c rating.
Maar goed misschien even inlezen in de hobby...
Anders behoor je straks in de Phantom categorie. :what::thumbdown:

Klinkt alsof je lipo niet in balans is. Dat apparaatje 2 Posts hoger geeft aan of je lipo unbalanced is en kan hem ook balanceren. Denk dat dat al veel zal schelen!

Ik heb sinds kort ook een batterij die vreemd doet. Allemaal goed als ik ze oplaad, mooi in balans. Ik stijg op met men F550 en het celvoltage zakt vrijwel binnen de minuut naar 3.55v.. Is er een manier om echt te kunnen testen of de batterij stuk is of in welke mate? Het is wel duidelijk dat de batterij niet meer goed is, maar om te kunnen zeggen: deze batterij is voor 70% versleten ofzo?

Hoe sneller je voltage instort hoe verder de lipo versleten is.
Dit klinkt als een versleten lipo.
Grote kans dat dit komt door het keer op keer te ver leeg vliegen van je accu.

Ik heb nog nooit m'n lipos verder leeg getrokken dan 3.55volt per cel (onder last), dus dat kan het niet zijn volgend mij

Die batterij is stuk :D. Hoe oud was deze? Nou ja stuk.....gewoon zijn capaciteit verloren.

Lipos op 3.8V bewaren en alleen laden als je gaat vliegen en niet te leeg vliegen. Dan gaan ze het langst mee. Maar na een jaar of 2 verliezen ze allemaal de capaciteit.

Ik doe er gemiddeld 1jaar of anderhalf mee. Daarna doen ze het nog, maar gaan ze meestal toch echt wel achteruit in de capaciteit.

Gemeten met FLVSS telemetrie op de Taranis tijdens hoveren. Ik ben er 100% zeker van dat ik ze nog nooit onder de 3.2 heb getrokken. Laagste dat ik ooit heb afgelezen op mijn taranis is 3.55volt. Leeftijd van de batterij weet ik niet echt maar ze is even oud als 3 andere die ik gelijk heb gekocht (identiek dezelfde) en die gaan nog redelijk goed mee

Gemeten met FLVSS telemetrie op de Taranis tijdens hoveren. Ik ben er 100% zeker van dat ik ze nog nooit onder de 3.2 heb getrokken. Laagste dat ik ooit heb afgelezen op mijn taranis is 3.55volt. Leeftijd van de batterij weet ik niet echt maar ze is even oud als 3 andere die ik gelijk heb gekocht (identiek dezelfde) en die gaan nog redelijk goed mee

Daarom bij 1e gebruik even een plakkertje erop met de datum ;) altijd handig.

Back