accu van gloeiplugstekker

hallo,

ik heb vrijdag mijn accu's geladen en toen heb ik rond een uur of 6 's avonds de tx en rx accu's wel afgekoppeld maar de loodaccu en de gloeiplugstekker niet, omdat ik die meestal iets langer laat laden.

nu kwam ik er vandaag pas achter dat ze er nog aanzaten:mad: bij de loodaccu is het nog niet zo'n probleem omdat daar een beveiliging op de lader zit, maar bij de gloeiplugstekker niet:(

nu heb ik hem geprobeerd op een gloeiplugje en hij doet het gewoon:p terwijl hij meer dan 65 uur aan de lader heeft gelegen:schrik:
hoe kan dit?

stijn

Blijkbaar door een niet te hoge laadstroom.
Welliswaar knapt de accu er niet vanop en kan zelfs in de fik gaan door zo`n stomme fout.

Nooit je accu`s vergeten ! ik ken iemand die zijn huis kwijtraakte door het laden van accu`s voor zijn vliegtuigen.

slik:schrik: gelukkig is dat hier niet gebeurt:|
de accu heeft 1700 mah en de lader laad met 170 mah.
maar om hem er 65+ uur aan de lader te hebben:(
er zou al minstens 10000 mah in moeten zijn gegaan:|

stijn

Je moet er geen gewoonte van maken, maar dit levert geen enkel merkbaar probleem, hoor! Als je met 0,1 x C laadt kan er pas echte schade ontstaan als je de accu meer dan een jaar aan de lader laat hangen. Mogelijk is de accu nu een paar mAh's aan capaciteit kwijt, maar dit is zo gering, dat je dit niet zult merken.

Back