accu voor 550 borstelmotor

goeienavond,

ik heb hier nog een oude electrotrainer staan, een mirage550 van carlgoldbergen. ik zit te twijfelen of ik hem vliegklaar ga maken of niet , dus wil ik even weten wat het kostenplaatje ongeveer word/is.
er zit een 550 borstelmotor bij , en woud ie dan ook maar gaan gebruiken, maar dan heb ik natuurlijk nog een accu nodig,
lipo`s worden me wat te duur dus zat ik meer aan nimh of nicad te denken,
wat kan ik het beste kiezen en hoeveel cellen/mah? want hier heb ik totaal geen kaas van gegeten...

:help:mike:help:

ga gewoon voor lipo's van hobbycity met een mooie brushless :wink:
scheelt ook weer veel gewicht :wink:

stijn

Acht cellen is echt het absolute minimum en dan moet het een kwaliteitspack zijn, en dan ga je nog teleurgesteld zijn over de prestaties.
'Vroegaah' was alles veel zwaarder en hadden de motoren veel minder vermogen...

Goedkope brushless en 3S Lipo zou ik ook aanraden, kost bijna niks meer vergeleken met dat dure pack van acht cellen.

weet iemand dan welke motor ik zou moeten kiezen?.. en ik denk dat ik dan een 3S 2200 accupack koop, die kan ik later altijd nog gebruiken in mijn depron jet...

Een acht cellen pakket (net als een 3S LiPo paketje) is bij de aanbevolen prop van 8"x4" teveel (motor fikt af :-() .... een 7 cellenpaketjes voldoet beter (een 7 cellen pakketje van +3000 mAh (van "behoorlijke" kwaliteit) koop je voor zo rond de € 30,-- bij de locale modelbouwboer) .... kistje omkatten naar brushless + LiPo's is een stuk duurder .... Kistje vlieg daar goed mee (vliegstijl "basis-trainer") mits niet te zwaar gebouwd ... het startgewicht moet ruim onder de 1500 gram blijven ander vliegt het niet lekker .... d.m.v. brushless-motor (ca 65 gram) en Lipo's (ca. 270 gram voor 3S3200mAh pack) 20 gram's servo's i.p.v. 43 grams "standaard" servo's kan je het startgewicht wel minstens 300 gram omlaagbrengen ... maar je bent wel mee dan € 100,- (en tot over de € 200,- voor "Quality") armer

Valt wel mee .... accu is ca. 50-70 gram zwaarder ... maar i.p.v. "standaard" servo's gebruik je 20 grammertjes, spaar je +40 op hoogte en richting .... het gas is standaard een "standaard" servo + microswitch ... een 30A regelaar weegt de helft ... en ook de ontvanger-accu vervalt dan (ook snel 100 gram) .... en +3000mAh NiMH hebben meer dan een dubbele looptijd t.o.v. van de oorspronkelijke 1500mAh NiCAD'jes, met de +3000'jes vlieg je zeker 20 minuten en langer met een Mirage 550 ...

Laatst bewerkt:
ik zit er zelfs over te denken om 9 gram servo`s er in tebouwen, die 1,5kilo trek/duw kracht hebben! ,... zou dat genoeg zijn?

9 grammertjes zou ik niet doen, die blijven toch wat kwetsbaarder .... liefst toch een servo met redelijk "stevige" tandwielen ...

of deze:
l_servo_018.jpg

Specifications:

1) Supply voltage: 4.8~6.0V
2) Speed: 0.2sec/90o (at 4.8V)
3) Working Current: <280mA
4) Output Torque: 2.5kg.cm (at 4.8V)
5) Dimensions: 28.4 X 13.2 X 35.1
6) Weight: 17g(less connector)
http://www.bidproduct.com/part/Product_view_SERVOS_5.html

iets zwaarder maar ook meer kracht

Back