accu voor gloeiplugwarmer

bestaat er een accu (niet deze die je vindt in de warmer zelf) die langer meegaat dan die 15oomAh van 1,2 volt?

ik wil langer gebruik maken van de warmer...
wat kan ik best gebruiken, een loodaccu van 2V? met wat kan ik die opladen?

Nou die bestaan vast wel. Ik stuitte onlangs op het volgende produkt (iets anders):

Afbeelding ff gehost van een gloeiplughouder met voltmeter -->

Tijdens gloeien op het metertje kijken, dan kun je zien wanneer de batterij ongeveer leeg is...

Een 2V loodaccu zal inderdaad het langst meegaan.
Zoiets dus:

ro4501.jpg

Kosten: ca. 25 Euro
Wel even een lange draad tussen de steker en de accu monteren (1,5 meter dacht ik), om te voorkomen dat de plug te heet wordt.

Opladen kan met een simpele multilader (Robbe, Graupner, Carson etc.)

ro8500.gif

Deze kosten tussen de 20 en 30 Euro. Niet vergeten een laadsnoertje erbij te kopen!

Laatst bewerkt:
Nou die bestaan vast wel. Ik stuitte onlangs op het volgende produkt (iets anders):

Afbeelding ff gehost van een gloeiplughouder met voltmeter -->

Tijdens gloeien op het metertje kijken, dan kun je zien wanneer de batterij ongeveer leeg is...

Met een beetje zoeken kan je deze stekkers ook voor D-cellen vinden, heb je ook 10Ah

ja, dat metertje is wel handig want ik ben het een beetje beu dat ik nooit weet wanneer de gloeierbatterij nog vol is of niet....

D cel....wat houdt dat in, ken ik niet...?

alvast bedankt!!

Er zijn al cellen (sub C) met een capaciteit hoger dan 5000Mah, daar kun je aardig wat mee gloeien:D

Rechterkant: PB accu, ik zie het duidelijk staan! (komt denk ik doordat ik hier een orgineel exemplaar heb staan ;))

laad ik altijd lood mee op, no problemo

Back