accu voor graupner 47G heli

heeft er iemand een idee welke accu dat ik kan bijkopen voor mijn kleine electroheli van graupner. Ik kan met die standaard lipo die erbij zit juist geteld een kwartiertje vliegen. Ik had graag wat meer gevlogen maar dit gaat nu niet. Kan ik er iets zwaardere accu in zetten. er zit nu een 800 mAh in.

Alvast bedankt

Cypke

Een 800 mAh pakketje is zowat het max wat het helietje kan dragen, mijn Lamake doet het ook wel met 1000 mAh pakketjes, maar dat verlengt de vliegtijd niet of nauwelijks... je moet meer gas geven, en dat maakt het pakketje sneller leeg... Veel langer dan 15 minuten zou ik er echter niet mee rondtoeren, motorkes houden van wat afkoeling... (en dat doet de magneetjes veel langer leven).

Ik gebruik een ThunderPower 1320mah pakketje en geloof het of niet, die is nog lichter dan een 1000mah van HiModel.

Prijstechnisch gezien is die HiModel 1000 2s alleen iets gunstiger.

Cheers,

Richard

en zijn die 800 mAh pakketjes overal te verkrijgen met dezelfde connectoren.

trouwens bedankt voor jullie reacties want ik was al aant uitzoeken hoe ik mijn accupack van mijn twinstar hier zou kon op vastmaken

Als je lang wil genieten van de motortjes en electronica van je Graupner G47 zou ik aanraden beslist niet veel langer dan 10 a 12 minuten aan één stuk te vliegen (zeker indoor bij huiskamer temperatuur!). Ook als je 2 accus's hebt, beslist 10 minuten wachten tussen de vluchten.
De motortjes worden bij mij tijdens gebruik in de huiskamer bijna 70 graden binnen 10 minuten (bij gebruik buiten -'t is wel koud nu- loopt de temp maar tot een kleine 50 graden op).

Overigens met "een kwartiertje vliegen" mag je al heel blij zijn.
Ik heb 2 G47 heli's (1x 2005 en 1x 2006 model) en drie accu's (originele Graupner 800 mAh) en daarmee is normaal gesproken +/- 10 minuten te vliegen (aan één stuk), zeker als je ook wat meer doet dan alleen "op de plaats hangen" 8)

wat kan je er dan nog meer mee dan enkel die heli op zijn plaats laten hangen. toch geen 3d dingen neem ik aan

Nee, natuurlijk geen 3D :roll:

Maar een beetje pittig rondjes / eenvoudige figuurtjes vliegen kost behoorlijk wat meer vermogen!
Zodra je namelijk gaat sturen verlies je nogal wat stuwkracht en moet je het gas er even flink opgooien om hoogte te houden.
Ook bij buiten vliegen moet je nogal eens flink reageren / corrigeren op elk windstootje en ook dat kost wat extra energie.
Toen ik net begon en alleen een beetje deed hoveren, deed ik ook 12 tot 14 minuten met één acculading.
Nu, een paar weken verder, gaat het vliegen een stuk beter en wordt er heel wat meer gevraagd van het helitje. De vliegtijden zijn toen ook naar beneden gegaan (naar 8 tot 10 minuten).

Grtz, Hans

Mijn Lamake slurpt tot 7 amp uit de lipootjes. (2 motoren en 2 servo's, dat telt aardig op...)
Dan mag je blij zijn dat je 10 minuten vliegtijd krijgt. 8)

Back