Accu voor GWS A10

Ben de GWS A10 aan het euh afmonteren (Bouwen is het niet echt) en nou zie ik dat ze er een rottig klein batterijvakje in hebben gedaan. Welk type cellen is goed voor een tweetal EDF55's, en die ook in dat batterijvakje passen? Ze raden 6 cellen AA NiCD of 7 cel NiMH AAA aan, maar dat lijkt me met 10 amp een beetje magertjes... Ik dacht qua stroom zelf aan iets van 8xKAN1050 2/3AA NiMh, maar dat past niet in het klepje... Ik heb de vorige draad hierover doorgelopen, maar daar ging het over EDF50's die 'maar' 7 amp doen met z'n tweeen...

Ton.

Ik heb bij die A-10 van mij het batterij vak vergroot. Ik gebruik 3s2p Etec 1200. Het stroomverbruik komt dan uit rond de 18 ampere voor beide motoren gezamelijk (speed 300 type motoren).

Met de EDF55 en 8x2/3KAN1050 trekken ze 11 amp. Hoeveel power heb je nodig eigenlijk? Ik vind het nogal een verschil, 6 NiCD of 3 lipo... Bijna dubbel voltage.

Groetjes,

Ton.

Je zou eens op rcgroups.com kunnen kijken. Daar is veel geschreven over die A-10. :)

Van meneer GWS mag je zelfs niet meer dan 8 cellen gebruiken .... en dan moet er rond de 6A (per motor) verstookt worden .... dus kloppen je metingen .... dus 3SxP lipo's veroorzaken bij volgas blijvende schade aan de GWS SP300's (10.8V is teveel volgens GWS) ...

... 2SxP Lipo's zijn dan weer net wat te einig ...

(scheelt volgens de GWS metingen bijna 1/3 aan stuwdruk t.o.v. 9,6V ....)

"GWS Forum op RCGroups" waarop mr. Lin (CEO van GWS) ook heel actief is ...

Ik zit as we write op rcgroups, maar die jongens sporen niet erg vind ik ;) Twin Himaxen in de EDF50 en dan met 260 watt ff knallen... Das 600 gram stuwdruk in een 450 gram kist. Ik wil gewoon het maximale uit de EDF55's halen met NiCD of NiMH. Waarschijnlijk zal ik zo de battery bay uitwonen en er mijn 8 cel KAN's in gooien. Die zijn max cellcount en deden het in de Hunter ook niet verkeerd ;)

Ton.

Back