Hallo, aangaande de ontsteking voor een benzinemotor, heb ik een vraagje. Voor mijn Calmato 60 Sports, heb ik volgende motor op het oog : een DLE 20cc. Kan ik voor de ontsteking volgende accu gebruiken Voltage : 4,8V NiMh Capaciteit : 2000mAh
Die motor heeft meer dan 2 keer het benodigde vermogen en weegt ongeveer de helft meer dan een 10cc glow motor. Dat lijkt me problemen te gaan geven met het zwaartepunt maar ook met de motorbevestiging. Het is niet ondenkbaar dat zo veel vermogen die kist uit elkaar zal trekken.
Leek mij ook niet geheel onwaarschijnlijk.... 15 cc benzine is al rijkelijk veel en onnodig zwaar....
@ iedereen : bedankt voor de bevestigende antwoorden. @ Serge : nagel op de kop. Toch van harte bedankt voor het uitdrukken van uw welgemeende bezorgdheid over de structurele integriteit van de Calmato. Indien er suggesties zijn voor een benzinemotor voor de Calmato, hoor ik het graag. Mijn afwegingen zijn alvast : - benzine. Géén Methanol of electro. - beschikbaarheid : moet verkrijgbaar zijn, binnen afzienbare termijn. - betrouwbaarheid (zowel van de motor zelf, als van de fabrikant. - oumpf. De Calmato vliegt nu met een OS .91 viertaktmotor. Volgens mij net niet voldoende power. Mis zo nog die laatste beetjes
Regel een fatsoenlijke 15 cc tweetakt gloeipluggert voor me (liefst geen OS, die carburateurs kunnen vaak niet goed aangepast worden), en binnen een week heb ik daar een ontsteking op geknutseld, en de carb bijgevijld. Als je langskomt, klaar terwijl U wacht.... Of je gaat op zoek naar een OS GGT 15, JustEngines heeft die bijvoorbeeld liggen voor 370 pond. Heb je ook voor het eind van de week in huis, en heeft meer power dan de viertakt die je nu hebt. Geen ontsteking, geen accu nodig....
Maar dat betekent toch niet dat je mensen niet op mogelijke problemen kunt wijzen Serge? Of hen betere alternatieven onthouden.